[linux] Wmaker 0.60 RPM

Matej Kovac matej na pobox.sk
Pátek Červenec 9 18:32:17 CEST 1999

dexter wrote:
> root a user ma nastaveny iny window manager
> ale nemozem najst rozdiel v konfiguracnych suboroch
> roota (enlightenment) a usera (neviem ci to tiez nie je "e"
> ale tlac na oknach su podobne win95)

no, takych wm je viac :-)

> v akych konfig suboroch mas nastavene ze po spusteni gnome pouzijes
> wmaker? alebo iny (da sa napr. icewm?)

#
# cat >~/.wm_style
WindowMaker
#

...a od teraz mas window maker (pozn.: redhat). skus FVWM,
Gnome, KDE, ... odporucam pozriet script startx (less `which
startx`), napisat jednoducho man xinit, man startx, ...

> wmaker spustim napr ked dam pri logine mode Failsafe (RH60)
> a z xtermu spustim wmaker
> mam napr aj AfterStep a ten sa mi ppodarilo spustit len cez wmaker-a
> z menu exit kde ponuka start ineho window managera

lumber-jack! :-)

> mam teda mierny gulas zo vseliakych *dm (aky je rozdiel medzi xdm,
> gdm ...?)
> a *wm
> kde sa nastavuju volby v options v login dialogu pri starte X ?
> mam tam tusim Default,Failsafe,Gnome,KDE

neviem, ale ten login dialog bude asi kdm... a teda pozri si

 <XROOT>/lib/X11/kdm

(kde XROOT je najcastejsie /usr/X11/) ale myslim ze KDE sa
instaluje do /opt, tagze si zapni midnight commandera a pozri
si co v tych adresaroch je.

> a este 1 dotaz...
> moze KDE pouzit tiez napr. blackbox, icewm alebo wmaker ?

KDE nepouzivam, tagze co si tak matne spominam, ten dialog na
zaciatku vyzarea ako keby to bolo same KDE. ale urcite mas na
mysli kdm - K Display Manager. odpoved: moze pouzit, ak mas
ako juzer nastaveny wmaker a root pustil kdm. pri prihlasovani
teda vidis kdm, ale ono spusti wmaker. pouzivam xdm (X Display
Manager), ufam ze som ta nedoplietol.

> ufff...
> D za vycerpavajuce odpovede

najvycerpavajucejsie je pozriet si X HOWTO, kde najdes najviac
odpovedi...

este k tomu midnight commanderu a prezeraniu adresarov a
suborov... eftrojka na ziaden nezaskodi, hlavne na konfiguraky
- u binariek by ti to asi velmi nepomohlo... aj ked tie sa
daju casto spustit systemom 'MENO --help'.
tak si matne spominam ze ked som sa niekedy davno (prilis
relativny pojem) ucil zaklady tak som sa prihlasil ako juzer a
spustil vsetko co sa dalo. ak som nieco zrusil, mohol som
restartnut. ak som toho zrusil viac, reinstaloval som stroj.
...one, neodporucam takto experimentovat na dolezitom stroji a
toboz nie ako root. svoju masinu mozete zhodit - ak ju mate
nainstalovanu. garantujem vam ze za jeden takto straveny den
zistite aspon bezny preblad co sa kde da najst - teda myslim
ze urcide narazite na adresar /usr/doc a tam aj HOWTO. staci
si pozriet zoznam tych HOWTO a clovek hned vie ze ked bude
instalovat RAID tag sa tam ma pozret. Ak chce druhu sietovku,
tiez. A ked chce vymenit delete a backspace, tiez. V linuxe je
tolko dokumentacie, ze keby clovek nebol pripojeny na inet a
precital vsetku tokumentaciu co tam ma, je z neho half-guru
:-)

dufam ze som nikoho neurazil a nikoho sa nedotkol. myslim ze
otazky typu 'ako vymenim space za xy' nepatria do konfery
(sorry, je to moj nazor). tieto poznamky su smerovane luserom,
pripadne ludom co sice maju nejaky juniks, ale ked maju
napisat meila tag si restartnu na windoze. este raz sa
ospravedlnujem ak sa moje poznamky niekoho dotkli. diq.

one.., co sa tyka $subj. pred nedavnom som sem posielal link
na rpmfind (btw, $subj najde uplne fpohode) - command line
program co sa konechtne von a pozrie databazu RPMiek na
nejakych strojoch. databaza je prezeratelna aj cez web. myslim
ze sa da hladat aj na webe. teda...:

 http://rufus.w3.org/linux/RPM/
 http://rufus.w3.org/linux/rpm2html/rpmfind.html

ciao,