[linux] masquerade

Matus Horvath m_horvath na geocities.com
Čtvrtek Červenec 8 20:57:58 CEST 1999

HI,

opravte ma niekto ak sa mylim, ale POP3 a SMTP cez masquerading
nepojde. Ale ide to velmi elegantne urobit tak, ze na linux sa vybera
posta z POP3 uctov pravidelne a prideluje sa jednotlivym uzivatelom na
ich linuxove mailkonta (pomocou fetchmail, procmail), uzivatelia sa
pripajaju
na linux pomocou POP3 alebo IMAP (obidva protokoly vie imapd), takze ked
vyberaju postu, nemusia cakat na to, kym sa pripoja na internet (prakticky
teda necakaju vobec). Odchdzajuca posta sa posiela zase na linux
(sendmail, smail), a ten ju pravidelne posiela von. Mozno to znie zlozito,
ale zase take zle to nie je, a vysledok stoji za to.

Masquerading pre http, ftp,irc,....(kernel 2.0.x, pre nove treba ipchains
namiesto ipfwadm):

route add -net 1.1.1.0 netmask 255.255.255.0 eth0  #1.1.1.0 je akoze lokalna
siet
ipfwadm -F -a m -S 1.1.1.0/24 -D 0.0.0.0/0
ipfwadm -M -s 3600 0 0
modprobe ip_masq_ftp
modprobe ip_masq_raudio
modprobe ip_masq_irc
modprobe ....

Takze prajem vesele hratky so sendmailom ...

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:m_horvath na geocities.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Horizon/9483/
http://www.elf.stuba.sk/~horvathm

Give a man a fish and you feed him for a day;
teach him to use the Net and he won't bother you for weeks.