[linux] fonty a klavsnica v text. konzole - vyriesene

DCSoft :-) celjuska na ccdec.tuke.sk
Sobota Červenec 10 22:26:02 CEST 1999

Nazdarek All!

Tak si na problem s klavesnicou a fontami odpoviem sam :-)
Takze asi 3hodinove browsanie Inetom a vsade ponukajuce stranky typu: "Ako
nainstalovat fonty do X11" a SAL-ova stranka HOW-TO: "Instalacia
slovenciny
v Linuxe 1.10" mi vela nepriniesli :-( Ta prva hovorila iba o X11 a ja som
chcel text. konzolu a SAL-ova bola poucna, ale kde som mal stiahnut
czsk-1.05-1.i386.rpm to fakt neviem (chybala linka) a starsia verzia
dokumentu "Localizacia: Instalacia slovenciny v Linuxe 0.6" sa venovala
tiez iba X11. Potom som zamieril na www.sklug.sk -> projekty a tam som
nasiel projekt "lokalizacia Linuxu" kde vsak odomna chceli aby som sa do
projektu zapojil a... az nakoniec som sa aj naucil lokalizovat
programy (take lokalizovane haloo world mam za sebov), ale moj problem
s fontami to nerieslo :-(
No ale aby som aj nieco pozitivne priniesol. Nakoniec sa mi to podarilo.

Takze prirucka od BFU (mna) ako nainstalovat fonty a klavesnicu v text.
konzole:

1.) nainstaloval som ISO-8859-2-console-fonts-980404-2.src.rpm - niekde
    som to stiahol, ale kde? Podla verzii je to uz troska strasie, ale
    ide a to je hlavne.

2.) editovat subor /etc/sysconfig/consolefont takto:
    [root na localhost sysconfig]# cat consolefont
    CONSOLEFONT="lat2u-16.psf"
    SCREENMAP="latin2u.scrnmap"

    Skusal som ako SCREENMAP dat lat2u.uni od SALa - ale bohuzial setfont
    mi hlasil nekorektny file, ale mam pocit ze chyba nebude v lat2u.uni
    A co sa tyka toho lat2u-16.psf je povodom tusim od SALa (aby som nan
    povedal aj nejaku tu chvalu :-)

    Note: fonty a screenampu sa najlepsie vyskusas cez:
    [root na localhost]# font <nazov fontu> -m <nazov mapy>

3.) nastavit spravnu klavesovu mapu:
    [root na localhost]# kbdconfig

    - odporucana: sk-prog-qwerty

    Note: alternativa (ak nemas kbdconfig):
          [root na localhost]# cat /etc/sysconf/keyboard
          KEYTABLE="sk-prog"

4.) <RESTART>, alebo najprv otestovat cez:
    [root na localhost]# setfont lat2u-16.psf -m latin2u.scrnmap

Note: Klavesnica sa prepina <Pause> z "us" na "to co ste si vybrali" :-)
Note1: /usr/lib/kbd/consolefonts/lat2u-16.psf.gz je skutocny font
       ale do /etc/sysconfig/consolefont sa zadava iba lat2u-16.psf,
       bez .gz. Ta 16 znamena velkost fontu (pre mod 80x25).

A aby to bolo uplne, tak pridam ako nastavit locales (predpokladam bash
shell):
[root na localhost]# export LC_ALL=sk_SK
ak sa vam to nechce pisat stale do kola tak si to dajte naprikald do
~/.bash_profile

BTW: Ak mate niekto lepsi, rychlejsi postup ako na konzolove fonty, sem s
nim.

S pozdravom,
           Davy!