[linux] Predaj GNU/GPL softveru

Ivan Suchy ivs na atlas.cz
Pátek Červenec 23 15:11:29 CEST 1999

Dňa Pi, 23 júl 1999 Juraj Bednar napísal:
> Hello,

> V skratke -- musis poskytovat zdrojaky, povedat, ze je to GNU GPL a ze
> sa to da stiahnut aj zadara zo siete, inac to mozes predavat normalne
> (ale pre istotu si precitaj GNU GPL, existuje aj cesky preklad).

Kedze je tento softver mozne stiahnut zo siete zadara, nemal by si ho predavat,
nie kvoli GPL, ale preto, aby Ta neskor, ked im zabudnes povedat o moznosti
stiahnutia, nepovazovali prinajmensom za neseriozneho. Podla mojho nazoru,
je vhodne poskytovat za uplatu iba podporu a soft. predat za cenu skor
symbolicku, resp. ako byva zvykom za cenu media, al. za cenu, ktora spolu
vyrovna naklady na prev. vasej pevnej linky.  Aj ked na druhej strane nizka cena
moze byt podozriva pre neznaleho, co Tvoj zakaznik pravdepodobne bude, a tak
skutocne musis povedat, ze soft je NO WARANTIES. To je podla mna
najdolezitejsie pri predaji GNU GPL softu. Jedine, ze by si chcel garantovat
jeho funkcnost Ty sam, co je ak nie nemozne, tak aspon riskantne. :-)

--
Ivan Suchy