[linux] Netscape "Bus error" este raz...

Peter Paluch peterp na frcatel.utc.sk
Pátek Červenec 23 17:47:17 CEST 1999

Zdravim vas vsetkych,
=====================

zrejme som riadne zmeskal celu diskusiu, co sa tykala padania Netscape s
chybou Bus error, ale mal som s nou zase vlastne skusenosti.

Mne sa tato chyba zacala objavovat prvykrat vo verzii Netscape 4.60 (mam
Debian 2.1). Spravalo sa to divne - prvykrat po restarte systemu sa
Netscape dal spustit, dalsie razy uz padal s touto hlaskou.

Zaujimave vsak bolo, ze ked som spustil strace netscape, tak nespadol,
iba niekedy. Ale aj tych niekolkokrat stacilo.

Zistil som, ze vzdy, ked mal Netscape padnut s chybou Bus error, objavil
sa signal SIGILL (chybna instrukcia). Tento signal sa objavil
bezprostredne po tom, ako Netscape realizoval volanie stat() na subor
/usr/local/netscape/dynfonts/libTrueDoc.so . Toto je nejaky displayer
dynamickych fontov, urceny pre platformy Solaris a IRIX. Tak som
jednoducho zmazal cely adresar /usr/local/netscape/dynfonts - a problem
sa vyriesil. Podobne spravanie som zaznamenal aj v Netscape 4.61 . Tiez
pomohlo zmazat adresar dynfonts.

Mozno to niekomu pomoze.

Caute sa.

Peto Paluch
* Peter Paluch , Kukucinova 939/35 , 024 01 Kysucke Nove Mesto *
* mobil: +905 16 44 32 , domov: +421 826 421 2542              *