[linux] VIRUS

Jozef C. Chocholacek chochol na usa.net
Středa Červen 2 07:52:06 CEST 1999

Preboha!

  Nez poslete nieco do konferencie, ROZMYSLAJTE! Tato posta mi uz prisla
aj vramci nasho "Intranetu", takze Vam posielam moju reakciu:

<cit>
> Strucne po slovensky:
>        od vcera su na Internete dva nove a velmi nebezpecne virusy.
>        Prvy je ponukany ako lakavy sporic obrazovky - zname zaby z
> reklamy na pivo Budweiser, subor sa vola BUDDYLST.ZIP. Ak si ho
> stiahnete, znici pevny disk,a niekto na Internete dostane Vase meno a
> heslo do Windows. Zatial nan nie je pomoci.

[Ing. Jozef Chocholacek]
Samozrejme, toto  je mozné. Ale nie ked si ho stiahnete, ale az ked ho
rozbalite a pouzijete. V popise je este jedna "zaujimava" vec - naco
niekomu bude moje meno a heslo do Windows, ked budem mat sformatovany
("zniceny") disk a budem Windows instalovat znova???

>        Virus c.2 je posielany do Vasich e-mailovych schranok ako mail s
> nazvom "OPEN: VERY COOL! :)". Okamzite ho zmazte!!! Vola sa A.I.D.S. a
> znici pamat, hard disk,zvukovu kartu, reproduktory, pravdepodobne
> mainboard, nakazi klavesnicu a mys, takze nefunguju. Ukonci sa sam
> potom, co zozerie 5 MB disku a vsetky programy. V podstate sa Vas
> pocitac stane nepouzitelny.

[Ing. Jozef Chocholacek]
Sprostost. Ked mate dobre nastaveny mail-klient (t.j. aby nespustal a
neotvaral automaticky prilohy k mailom a zakazany JavaScript v HTML
spravach), nemoze sa Vam len pri citani nejakej spravy nic stat (leda by
Vas trafil slak nad ludskou blbostou :).

*    >        Tieto informacie oznamil vcera rano Microsoft. Prosim
poslite
*    > tuto informaciu vsetkym Vasim znamym, ktori maju pristup na
Internet
*    > alebo e-mail. Pomozme vcas zastavit tieto virusy !!!

[Ing. Jozef Chocholacek]
No, a tu sa nam ukazuje podstata tejto spravy. Pokial by to bola
skutocne pravda, je dobrym zvykom uvadzat aj internetovu adresu, na
ktorej to (udajne) Microsoft zverejnil, napriklad
http://www.microsof.com/security/newvirus.html alebo podobne.
Tato sprava je s pravdepodobnostou limitne sa bliziacou k 100% somarina,
ktoru si nejaky student z recesie vymyslel, a teraz sa bavi sledovanim,
ako sa vdaka naplasenym (a nerozmyslajucim) uzivatelom lavinovite siri
po slovenskom internete.

*    > takze opatrne

:)))

J.Ch.

</cit>
   Ing. Jozef Chocholacek, Zakamenne 144, 029 56, SLOVAKIA
  http://www.utcru.sk/~chochol  mailto: chochol na isternet.sk
        Toho casu: Vojensky utvar 8261, 977 01 BREZNO