[linux] Virus info

denix denix na email.cz
Středa Červen 2 18:24:27 CEST 1999

Ako reakciu na dnesny naval mailov ktore sa tykaju dvoch supernicivych virusov
som sa rozhodol napisat zopar bodov aby sa nestavali take reakcie ako dnes.

1. Virus nemoze znicit hardware.
		To sa stavalo na starych pocitacoch ktore este boli na nizkom
stupni vyvoja a dali sa pretazit. Dnes je jedina moznost a to prepisat flash
bios, (ak ho mate) ale tie sa daju znova prepalit. Ak by software dokazal
znicit hardware mate plne pravo na reklamaciu.

2. Kopirovanim sa nemoze nic stat.
		Dokial nie je kod virusu spusteny je 100% istota ze vas
nenapadne.Takze mozete prezerat, kopirovat, mazat ...Tu ale treba dat pozor na
Makra, Java , a spustanie priloh k mailom.

3. Ulohou virusu nie je nicit ale sa rozsirovat.  Preto ziaden virus
nezformatuje hned hardisk , ale snazi sa rozsirit a az v urcity den, po urcitej
dobe vykona destrukciu.

4. Panicky strach nie je to spravne, lebo nie prehnanou opatrnostou ale zdravym
rozumom sa im v pohode vyhnete.

5.Pod linuxom sa uz neda hovorit o viruoch ako takych ale skor o trojskych.
			To znamena ze kod je v spustitelnom programe a caka na
to kedy ho spustis. Ak nepracujes ako root tak ma male sance. Ako rezident tu
nemoze bezat. Radsej sa treba starat aby niekto nevnikol do vasho systemu cez
siet, alebo odchytaval maily,hesla. Ale vtom sa ja uz vyznam menej.

S pozdravom Denix.