[linux] Problem s Linuxom

Radoslav BENDIK bendik na sophia.dtp.fmph.uniba.sk
Čtvrtek Červen 3 13:28:48 CEST 1999

On Wed, 2 Jun 1999, Miroslav Vasko wrote:

> Keď sme už pri tej etiquette - subject tejto správy by mohol byť
> "Chyba Xwin/Monkey" a každý by vedel o čo ide. Teraz som sa napálil,
> lebo som si prečítal mail a neviem o Monkey nič. Paráda.

Ehm ;) Este jedna poznamka: ked uz pises s diakritikou, skus svojmu
programu (kmail) vysvetlit, aby pridaval spravnu mime hlavicku. V tomto
maili chybalo v hlavicke: 'Content-type: text/plain, charset=iso-8859-2'.
Moj mailer to potom nevie prekodovat. Ked su spravne hlavicky, diakritika
mi nevadi.

> pravdepodobne na veľa vecí. neveril by si, ale v textovom režime sa dá
> robiť všetko - napríklad aj rysovať.

:))) Jedna vec su serverove zalezitosti (na to ti Xy netreba). Ale na doma
to bez Xov nie je to prave orechove.

malo miesta na disku... Skus nieco zmazat :)
Takisto doporucujem precitat si nejaku dokumentaciu k monkey linuxu:
http://www.spsselib.hiedu.cz/~kerslage

> pokiaľ viem, Monkey si vytvára svoj vlastný virtuálny disk v jednom
> veľkom súbore na DOSovom disku. je to pomalé jak sviňa a pravdepodobne
> sa veľkosť súboru, čiže pod Monkey disku, nedá po inštalovaní zmeniť.
> ale tu môžem trepať somariny

No to su trochu bludy ;) Monkey pouziva umsdos filesystem. To je vlastne
noramlna FATka so specialnymi subormi (---linux.---), v ktorych su ulozene
dlhe nazvy, pristupove prava a podobne. V podstate ide o zdielanie jedneho
disku.

> voľné miesto na WinXX disku s tým nemá nič spoločné.

Ake ma, vid predch.

> SILNE ti doporučujem - prejdi na nejakú *normálnu* distribúciu -
> Debian, RedHat, Slackware. Monkey je na skúšanie. Budeš musieť pustiť
> žilou a obetovať nejaké miesto na disku (zhruba tých 500 mega bude
> stačiť) trvalo pre Linux, ale oplatí sa ti to.

S tymto suhlasim. Existuju nastroje na zmensovanie particii a uvolnenie
miesta pre linux (fips, partition magic a podobne....).

A aky bol povodny problem? ;)

--bye,
	rado b
|   /""\     /  _/       e-mail     Radoslav.Bendik na st.fmph.uniba.sk   |
|  ( (_/    /    \       web    http://www.st.fmph.uniba.sk/~4bendik   |
|   \ ado  (   __/endik, absolvent TMF, MFF UK Bratislava, Slovensko   |
    /