[linux] prosbicka ohladom RH 6.0

Martin Simun martin.simun na atlas.cz
Čtvrtek Červen 3 23:46:17 CEST 1999

*Sorry, ze sa do toho montujem. Uz som dlho nic nekonfiguroval,
ale pokusim sa Ti odpovedat.

----- Original Message -----
From: JM <jozefm na bigfoot.com>
To: <linux na rak.isternet.sk>
Sent: Monday, May 31, 1999 9:31 PM
Subject: [linux] prosbicka ohladom RH 6.0

> Cau SAL!
> Dnes som pouzil Tvoje instalacne CD RH 6.0 u kamosa (jeho prvy kontakt
> s Linuxom). Vsetko prebehlo OK, problem je opat s Xconfigom. Chalan ma
> graficku kartu ATI RAGE ... 8MB a ono to nadetekovalo MACH64 GB. Neviem
> ci je to korektne, lebo potom sme nijako nemohli poriadne nastavit
> monitor (pri vselijakych rozliseniach a obnovovacich frekvenciach to
> hadze obrazovku hore dole).
> Otazka: Da sa nejako v konfiguratore nastavit, aby som si graf kartu
> vybral ja, alebo musim spustit celu instalaciu znova v expert mode?

*Kartu to nadetekovalo korektne. Co sa tyka monitoru, tak si pozri v manuali
(ak ku nemu nejaky mas) vertikalny aj horizontalny rozsah. Da sa to nastavit
nahrubo cez "setup", jemnejsie cez program "usr/X11R6/bin/X86config"
(neviem, ci je ten
nazov presny, lebo momentalne som pod W98).
Dalsia moznost je v textovom rezime cez "Xconf  ?"(myslim ze tak sa vola ten
prikaz),
kde si mozes vybrat svoju kartu z databazy a zadat presne V a H rozsahy
monitora.

> Dalej: LILO som nakonfiguroval tak, ako som ho mal doma, akurat som
> nevedel nastavit, aby bol primarny boot Win. Povedal som si, ze nevadi,
> dorobim to v linuxconfe... lenze chyba lavky, v linuxconfe mi to
> zaznaci, ale .... primarne nabootuje nadalej ako prvy linux.
> Skus poradit, ako to tam prehodid.

*V "linuxconfe" sa da nastavit aj primarne bootovanie, dokonca aj to, ci sa
ti
bude bootovat textovy, alebo graf.rezim.
Popripade si uprav /etc/lilo.conf (zmen poradie), a potom napis prikaz
"lilo".

> A este nieco: ake ma oznacenie filesystem FAT32 pod linuxom? (je to
> msdos, umsdos, alebo vfat?)

*Je to "vfat".