[linux] problem: ako "obycajny" user nemozem pouzit modem

JM jozefm na bigfoot.com
Pondělí Červen 7 20:09:38 CEST 1999

Caute vsetci, ako obvykle potrebujem poradit:
Pomocou kppp som v pohode ako root rozchodil pripojenie na siet a cez
kmail mailujem. Urobil som sam sebe nove konto a chcel som si tam
vsetko urobit ako v root-e, ale pri spusteni kppp mi najprv vyhodilo,
ze nemam nastaveny suid bit pre pppd (ten som nastavil cez chmod v MC -
ak je to teda to, ze zadam prvu volbu (t.j. set user ID on execution -
nie som si isty, ci je to to SUID bit, ale po tomto nastaveni ma kppp
pustil dalej, takze asi hej, ak nie, opravte ma). Ked som sa dostal
dalej, chcel som si urobit ucty, ale tam mi pri identickom nastaveni
ako v rootovi vypisovalo, ze mu je luto, ale nemoze najst ci pripojit
modem, hoci s takym istym nastavenim to pri rootovi islo.
Ako a co mam nastavit, aby som sa ako user mohol pripajat na net?
Budem vdacny za kazdu radu.
Jozo