[linux] Kernel problem?

Radoslav BENDIK bendik na sophia.dtp.fmph.uniba.sk
Úterý Červen 8 16:04:01 CEST 1999

On Mon, 7 Jun 1999, Michal Vadila wrote:

> Stalo sa mi vcera :-((
>
> [root na michal /root]# repquota -a
>                         Block limits               File limits
> User            used    soft    hard  grace    used  soft  hard  grace
> Unable to handle kernel NULL pointer dereference at virtual address 00000024
> current->tss.cr3 = 03f03000, %cr3 = 03f03000
> *pde = 00000000
> Oops: 0000
[.....]
> Call Trace: [<c0133d68>] [<c0135a40>] [<c01087d0>]
> Code: 8b 34 90 66 8b 43 2c a8 01 74 0d 53 e8 62 ff ff ff 83 c4 04
> Segmentation fault

Zdravim,

zrejme by pomohlo citanie /usr/src/linux/Documentation/oops-tracing.txt ;)

> Akoze to by samo osebe neznamenalo tak vela. Prisiel restart a na disk
> som sa uz viac nedostal. Vyzeralo to tam ako po druhej svetovej v ruskom
> filme.

> e2fsck zahlasil more chyb a system uz viac nenabehol, pri dalsiom
> restarte nasiel e2fsck tie iste chyby !!! Hlavne v adresari /dev a /var.

Hmm, to nepotesi. Pustil si fsck aj rucne?

> Nechapem co sa vlastne stalo. Mal som pocit, ze je problem niekde v
> adresari /dev/ kde je poskodene nejake zariadenie ktore ukazuje ktovie
> kde a kazdy start systemu opakuje tie iste chyby (zrejme zapis na disk).

> System nenabehol ani do single user modu ani s inym jadrom. Uz som to
> preinstaloval a sliape to OK avsak som prisiel o kopec suborov (hlavne
> tych nezalohovanych ;-)

Na to sluzi rescue disketa (namiesto reinstalacie), nabootuje sa do ram
disku, nepouziva disk; potom mozes opravovat (najma ak mas problem s /dev,
potom je ho dobre zmazat a pustit /dev/MAKEDEV na tom spravnom disku...

> Pouzivam distribuciu RH 6.0, kernel 2.2.9
> Hardware sa mi zda v poriadku.
>
> Cim to moze byt?

asi tym kernelom :( Viac by si sa dozvedel pomocou toho traceovania...

--bye,
	rado b
|   /""\     /  _/       e-mail     Radoslav.Bendik na st.fmph.uniba.sk   |
|  ( (_/    /    \       web    http://www.st.fmph.uniba.sk/~4bendik   |
|   \ ado  (   __/endik, absolvent TMF, MFF UK Bratislava, Slovensko   |
    /