[linux] Re: Framebuffer (was: niekolko otazok)

Matus Horvath m_horvath na geocities.com
Úterý Červen 8 18:29:11 CEST 1999

>Hello,

>No, on asi skor myslel framebuffer konzolu a bootovanie v grafike.
>Tiez som to vsak nikdy neskusal. Rozchadzal to niekto/chodi mu to ?
>Mate na to nejake zdroje, ako to spravit ?

Treba mat spravnu kartu, potom to ide celkom v pohode.

Ja som skusil Permediu 2, a fungovalo to, aj sa mi objavil tucniacik,
akurat bol len v hornej tretine obrazovky, neviem ci je to bug alebo
feature. Na rozchodenie myslim stacilo ten skompilovat a nainstalovat
jadro, ak sa dobre pamatam, nebolo treba dokonca ani nic povedat LILU.
Ale to asi len preto, lebo som neprikompiloval textovu konzolu,
len framebufferovu. Alebo mozno si zle pamatam, v kazdom pripade
som to za chvilu rozchodil len s pomocou dokumentacie z jadra.

To je jedna stranka veci, druha stranka je neprijemnych 60Hz na
monitore, velmi divne vyzerajuce fonty, a absolutne pomale
vykreslovanie - mozem to porovnat s 9600kbit terminalom.
Jedina vyhoda asi je, ked ma niekto kartu nepodporovanu Xami,
ktora ale musi mat VESA 2.0, potom moze pouzit framebufferovy
X server.

Matus Horvath
m_horvath na geocities.com