[linux] HDD po vypadku prudu

JM jozefm na bigfoot.com
Čtvrtek Červen 10 21:33:32 CEST 1999

Caute, (moje troubles asi nemaju konca kraja)
pri burke vypadol prud, po nabehnuti mi pri boote linux povedal, ze
ext2 nebol korektne umoutnuty a tak cez fsck preveril disk (parameter
a). Sprava znela "0.6% non-contigous" co predpokladm, ze znamena, ze
0.6% je oznaceny ako bad.
Chcel by som to opravit (dufam, ze sa to da, vypadky su u nas
relativne caste a takto by som coskoro prisiel o 100% disku...., btw: s
fatkou som problemy pri vypadkoch nemaval). Viem, ze potrebujem
umountnut root disk a spustit e2fsck, ale neviem ako to urobit.
Boot z diskety vytvorenej pri instalacii mi nejde, pozrel som si html
verziu bootdisk howto, ale to je sialene dlhe. Neviete niekto, ako sa
da urobit rescue disk (neexistuje na to nejaky jednoduchsi postup?).
Bude vobec vediet e2fsck s tym "non-contiguous" nieco urobit? Ked uz
budem mat ten boot disk, s akymi parametrami mam spustit e2fsck?
Vdaka znalym za ich pomoc.
Jozo