[linux] SENDMAIL&PROCMAIL&FETCHMAIL

Kosar Jozsef dev-null na softhome.net
Čtvrtek Červen 10 21:54:16 CEST 1999

On Thu, Jun 10, 1999 at 02:39:42PM +0200, Michal Zimen wrote:
> CAFTE
> --
>
>   Nevie niekto poradit ako a kde sa nastaveuje PROCMAIL (nejaky setup alebo
> confuig subor)???
> Myslim si ze fetcmail spravne staihne postu z POP3 konta ale neviem kde ju
> ulozi !!!Mal by to potom asi rozposlat procmail. (podla coho vie komu a co ?)

V normalnom pripade fetchmail stiahne postu zo serveru, a potom odovzda
(presmeruje) na port 25, kde sedi napr. sendmail, ktory moze dorucit dalej.

>   Ako mam povedat sendmajlu aby mi odovzdal mejly len v urcity cas a to v tedy
> ked som napr. pripojeny ? Myslim ze ho treba pustiti s nejakymi
> parametrami, ale to zase neviem. (alebo to dakeze fetchmail... ?)

Nijak. Preto pouzivas mailbox na takom sajte, ktory denne 24 hodin visi
na Nete.

> V linuxconfe je polozka pri nastaveni sendmailu ci ma akceptovat lokalne majly
> Teraz neviem ci to posiela sendmail alebo procmail ??

fetchmail len stiahne mejli, procmail ich triedi.
Prichadajucu postu, ktora prichadza cez fetchmail (POP3 IMAP4 etc.),
je presmerovana na port 25  napr. pre sendmail musis dalej
odovzdat pre procmail. Napriklad urobis zaznam .forward v home directory.
V mojom pripade:

roadkiller:~$ cat .forward
"|IFS=' ' && exec /usr/bin/procmail -f- || exit 75 #jkosar"

ked chces dobre priklady, na konfiguraciu procmailu, pozri man procmailex

--
dev-null