[linux] Re: diald -pap

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Červen 14 08:56:39 CEST 1999

denix wrote:
> Nedokazem sa pripojit pomocou pripojeneho scriptu, presnejsie k
> pripojeniu dojde ale o chvilu mi to spadne. Pravdepodobne nedojde k
> autentifikacii pomocou PAP. (tak to mas teda recht!)

1. Najprv sa vyjadrim k /etc/diald.conf:

Ziskaj co najviac informacii (myslim u seba!), aspon kym to neslape.
Cize do /etc/diald.conf pridaj:
debug CONNECTION_QUEUE (pripadne VERBOSE)

Dalej, je dobre pouzit log subor a odporucam aj fifo:
accounting-log /var/log/diald.log
fifo /etc/diald/diald.ctl

No a tretia vec: Pre 33.6 (ale aj 28.8) je portova rychlost
38400 malo! Zmen na 115200 (dufam, ze mas nove UARTy).
speed 115200

V /etc/diald.conf by mali (!) byt nastavene aj timeout-y!
redial-backoff-start 3
redial-backoff-limit 300
dial-fail-limit 10
connect-timeout 30
disconnect-timeout 30
redial-timeout 5
first-packet-timeout 60
retry-count 5
died-retry-count 5
Ak to tam das, iba to pomoze! Navyse, v log-u budes mat hlasenie
preco spojenie padlo (ak to bolo koli timeout-u).
No a ja tam mam este MTU/MRU. Dobre je zistit si to od providera,
bezne pre dial-up je to 576 (pre LAN 1500 a viac).

2. Obecne:

Mnohi provajdri nedovolia nastavit si IP na "remote" konci.
(a niektori ani na "local", aj ked mas pridelenu staticku adresu).
Vtedy treba skusit dat remote 0.0.0.0, spravna adresa sa potom
nastavi pri nadviazani spojenia (vlastna skusenost).

Na spojenie pouzivas subor /etc/ppp/ppp-dialer-diald. Jeho
syntax je akysi dopleteny! Prihlasovat k providerovi sa da
cez otvorene stringy "login" a "passwd" (dnes len VELMI ZRIEDKA
POUZIVANE), alebo cez protokoly PAP/CHAP (over si u providera!).
Ak pouziva PAP, naco su tam "ogin" a "word"? Vyhodit, a spravne
nastavit /etc/ppp/options a pap-secrets! Tiez tam daj "abort-y"
pre BUSY, NO DIALTONE, NO CARRIER, NO ANSWER. Nic tym neskazis...

To je zatial vsetko. Z tvojich logov je jasne, ze spojenie sa
nevytvori, spadne to pri overovani. Jasne, to je ten zmatok
l/p<->PAP. Poopravuj to a ak to nepojde, ozvi sa. Odporucam vsak
najprv prestudovat man diald, man dctrl, man diald-examples...
Ale to asi pisem zbytocne, vsak?         :-)

Jarry

P.S.: Trochu som sa rozpisal, dufam, ze vas ostatnych z toho
neporazi...

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net