[linux] Pripojenie na Internet

Peter Paluch peterp na frcatel.utc.sk
Pátek Červen 25 11:32:12 CEST 1999

Hi!
===

> 1) Prosim Vas poradte mi ako sa da vytvorit spojenie na internet ked
> samozrejme volany server prideluje IPcku. Skusal som to cez PPP ale
> pingnut  mi nic neslo aj ked som sa pripojil.

To by nemal byt predsa problem. PPP si automaticky dohodne lokalne i
vzdialene IP a spravne nakonfiguruje ppp0 interfejs. Neviem, s akymi
prepinacmi Ty spustas to pppd, ja osobne by som to spravil dajako takto:

/usr/sbin/pppd /dev/ttyS0 115200 crtscts modem \
connect "nejaky konektskript" defaultroute

> 2) ako zistim ci mi prebehlo overenie mena hesla ked nejdem cez terminal

Medzi parametre pre pppd pridaj parameter debug a sleduj hlasky vo
/var/log/ppp.log, alebo ak taky nemas, tak /var/log/messages.

> 3) ako je to so smerovanim tej ipcky co mi prideli server

Ak pridas medzi parametre "defaultroute", pppd u Teba automaticky prida smer
0.0.0.0 na druhy stroj, s ktorym si sa spojil cez pppd.

Peto Paluch