[linux] (PCI) PnP zvuková karta - ako na to

Valter Valter na atlas.cz
Neděle Březen 14 08:35:44 CET 1999

Ahoj !

Pred casom som tu otravoval par ludi s tymto problemom, a naslo sa
nejake riesenie.
Kto ma v pocitadle podobnu zbesilost ako je PnP pazvukova karta
(ISA/PCI),
moze pouzit nasledovne riesenie :

1) Skompilovat si kernel (skusal som to s 2.2.1) tak, aby v nom bola
podpora pre zvuk,
   ale ziadny ovladac pre zvukovu kartu :)

2) Stiahnut si z http://alsa.jcu.cz (alebo ftp.phacka.sk/pub/alsa)
ovladace ALSA
   - su tam zdrojaky aj rpm baliky (treba si dat pozro na cislovanie
verzii)
   - potrebujete ALSA-driver (najvyssie cislo ako tam najdete)
                 ALSA-lib    (nesmie mat vyssie cislo ako driver, inak
vam vynada)
                 ALSA-utils
   - dalej si mozete stiahnut ALSAconf a mpg123.o (prehravac na MP3)

3) Naistalovat (skompilovat) jednotlive baliky v uvedenom poradi
   - ak sa rozhodnete stiahnut zdrojaky, treba si ich rozbalit v
/usr/src
   - postup pri kompilacii je nasledevny
             - ./configure
             - make
             - make install
   - postupne pre vsetky tri baliky

4) Pustit si
      alsaconf
      modprobe snd-<driver>
      modprobe snd-pcm1-oss
      snddevices
      amixer "Master" 80 unmute
      amixer "PCM"    80 unmute
      amixer "CD"     80 unmute

5) Ten amixer (alebo alsamixer) sa bude musiet pustit po kazdom restarte
:(

Valter

PS: Ak by to niekto neporiesil a nevyzna sa po anglicku v
ALSA-mini-HOWTO som ochotny urobit Lovensku verziu ALSA-mini-HOWTO.