[linux] Novy linuxak

JM jozefm na bigfoot.com
Úterý Březen 23 16:21:03 CET 1999

Caute vsetci!
Som novy uzivatel Linuxu. S mnohymi vecami mi pomohli priatelia, ktorim aj touto cestou dakujem. Kedze nechcem
zatazovat iba ich, skusim sa opytat sirsieho spektra.
1. Pri instalacii RH 5.2 sa mi vzdy nadetekuje ovladac SVGA (mam
kartu S3 Virge) a s tymto ovladacom mi X nejdu. Ako sa to da pocas
instalacie RH 5.2 nasilu prepnut tak, aby som si vybral sam ovladac?
(BTW: RH 5.1 nadetekuje kartu S3 Virge spravne ako S3 Virge a s X nie
su problemy. Momentalne to mam rozchodene tak, ze som najprv
nainstaloval RH 5.1 a potom som dal upgrade na RH 5.2 - to potom
nechalo ovladac pre S3 V, iba ho upgradne, ale to je dost naokolo.)
2. Cela praca pod X sa mi zda vyrazne pomalsia, ako pod nemenovanym
OS, s ktorym som robil predtym. Napr. na otvorenie nejakeho vecsieho
JPG v prehliadaci potrebujem omnoho viac casu a aj pevny disk s tym
ma viac prace. Samotnou kapitolou je StarrOffice, ktory je vyrazne
pomalsi ako IniOffice a disk pri nabehu programu dostava riadne
zabrat (Netscape detto). Chcem sa preto opytat na nejake veci,
nastavenia, ktore by urychlili cinnost X (mam Cyrix 233 MMX, 32 MB
RAM, HD Maxtor 2.1 GB, S3 Virge 2MB na 800x600 v 16M color a 36x CD
Cyberdrive - na tomto som mal IniOS nastaveny tak, ze slapal ako sa
patri). BTW: pracujem vecsinou v X a pouzivam KDE 1.1, z daemonov sa
mi pri boote tusim natahuje inetd, syslog, sound a snad uz nic viac
(to som postrehol). Skuste poradit, ako sa to da zrychlit. Osobne mam
pocit, ze pomale je najme nacitavanie z disku - disk dostava naozaj
dost zabrat, ale k tomu v b.3
3. Akym programom sa v linuxe kontroluje integrita disku? Pomocou
coho sa da disk defragmentovat, resp. zistit uroven fragmentacie? (v
LDP sa pisalo, ze EXT2 je rychlejsi ako FAT32 a pod. a aj sa menej
fragmentuje, ale ked spustam Netscape alebo Starr, tak ten disk
normalne lutujem, tak zufale vrci...)BTW: pocas instalacie sa
nezistili ziadne vadne sektory a ani odvtedy som nemal ziaden vypadok
prudu ci nejake "vytuhnutie".
 Ospravedlnujem sa, ak to bolo trocha
dlhsie a kazdemu vopred dakujem za cenne rady - ak sudite, ze to
ostatnych nezaujima, tak do osobneho mailu.
Vela zdaru / ten linux je fakt zaujimavy
Jozo