[linux] Novy linuxak

Jan ONDREJ ondrejj na intrak.tuke.sk
Úterý Březen 23 18:28:06 CET 1999

Ahoj,

On Tue, 23 Mar 1999, JM wrote:
> 1. Pri instalacii RH 5.2 sa mi vzdy nadetekuje ovladac SVGA (mam
> kartu S3 Virge) a s tymto ovladacom mi X nejdu. Ako sa to da pocas
> instalacie RH 5.2 nasilu prepnut tak, aby som si vybral sam ovladac?
> (BTW: RH 5.1 nadetekuje kartu S3 Virge spravne ako S3 Virge a s X nie
> su problemy. Momentalne to mam rozchodene tak, ze som najprv
> nainstaloval RH 5.1 a potom som dal upgrade na RH 5.2 - to potom
> nechalo ovladac pre S3 V, iba ho upgradne, ale to je dost naokolo.)
Skus si pri instalacii pri bootnuti instalacky zadat
"expert". Vypne to autodetekcie a mozes si vyberat kartu sam.
Ale pochybujem, ze to pomoze.

> [...]
> zabrat (Netscape detto). Chcem sa preto opytat na nejake veci,
> nastavenia, ktore by urychlili cinnost X (mam Cyrix 233 MMX, 32 MB
> RAM, HD Maxtor 2.1 GB, S3 Virge 2MB na 800x600 v 16M color a 36x CD
> Cyberdrive - na tomto som mal IniOS nastaveny tak, ze slapal ako sa
> patri). BTW: pracujem vecsinou v X a pouzivam KDE 1.1, z daemonov sa
> mi pri boote tusim natahuje inetd, syslog, sound a snad uz nic viac
> (to som postrehol). Skuste poradit, ako sa to da zrychlit. Osobne mam
> pocit, ze pomale je najme nacitavanie z disku - disk dostava naozaj
No to je celkom jasne. Je to swapovanim. Musis si zvacsit RAM,
alebo nepouzivat niektore programy.

Ak mas KDE 1.1, tak potrebujes min 32 MB RAM len pre samotne spustenie
XWin a KDE. Nemozes tam potom spustat Netscape, StarOffice.
Mozes si popripade zmazat KDE a nainstalovat napr. fvwm,
alebo dokonca pouzit twm (ten je najmensi, ale blbo ovladatelny).

> 3. Akym programom sa v linuxe kontroluje integrita disku? Pomocou
> coho sa da disk defragmentovat, resp. zistit uroven fragmentacie? (v
> LDP sa pisalo, ze EXT2 je rychlejsi ako FAT32 a pod. a aj sa menej
> fragmentuje, ale ked spustam Netscape alebo Starr, tak ten disk
> normalne lutujem, tak zufale vrci...)BTW: pocas instalacie sa
> nezistili ziadne vadne sektory a ani odvtedy som nemal ziaden vypadok
> prudu ci nejake "vytuhnutie".

Linux defragmentuje disky za behu (pokial viem).
Fragmentaciu vypisuje pri nabehu pri kontrole diskov.

			Cau.
					SAL