[linux] Nastavenie routingu+magnetopaskova jednotka

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Čtvrtek Květen 6 21:02:09 CEST 1999

Nedari sa mi nastavit routovanie medzi dvoma kartami. Skusal som to cez
subor /etc/hosts a /etc/networks podla LDP, ale nejde mi to. skusal som
popridavat nieco cez ifconfig, route add.., ani tak.
A tak v prilohe zasielam nakres nasej siete. Moj server je ten s nazvom
"rubin" a kartami s IP 192.168.10.98 a x.x.x.129. IP adresy som dostal
pridelene, viem, ze nie su uplne koser podla linux zvyklosti, ale tato
siet je pozostatok po uz inde spominanom Novell serveri, preto s tym
nemozem nic robit. Pre presnejsiu info som nakreslil aj cast siete od
mojho kolegu, kde na severi (UNIX SCO rel.5) "zozm" IP 192.168.10.34 je
DNS server pre tuto domenu. Cez tento server sa pevnou linkou pripajame
do siete nadriadeneho. Pocitac "zosm" (Linux - uplne dole) IP
192.168.10.137 je dalsi moj pokusny Linux.

Laskavo prosim, ci by ste si niekto nasiel cas, pozrel sa na tuto schemu
a napisal mi (postup), ako nastavim routovanie na serveri "rubin" pre
jeho obidva segmenty. (Ono mi teraz v jeho konzoly ide ping aj na siet
192.168.10.96, ako aj do siete 192.168.10.128, len medzi nimi to z
jednej stanice na druhu, napr. zo 192.168.10.137 na 192.168.10.34 nejde
pingnut, to pre ten nenastaveny routing. ). Prosim o co podrobnejsi
vyklad, bude to pre mna vzorovy priklad.

Druhy problem:(dal som aj do konferencie):

Ako sprevadzkovat v Linuxe magnetopaskovu jednotku typu Wangtek. Mam 4
knihy o Linuxe, ale ani v jednej nie je ani riadok. Radic je Wangtek,
IRQ=3, Base=300. Ako sa taketo zariadenie inicializuje?. Ako sa vlastne
nazyva v Linuxe? Akymi prostriekami sa obsluhuje, zapisuje, cita na
pasku?
Ostavam so srdecnym pozdravom

--
					Miroslav Oravec