[linux] Re: ... a int modem

jarry guru jarry na gmx.net
Pátek Květen 21 09:43:14 CEST 1999

zves na pollux.sk wrote:

<snip>
> 3. Mam interny modem pod w98 sa tvari ze je na com3
>    bios vypise prerusenie 9 alebo 10
>    a v KDE nefunguje ani /dev/modem
>    /dev/cua2 ani /dev/ttys2 vsade mi hlasi Modem is BUSY

Co je to za modem? Ak je to tzv. "winmodem", tak ho tazko rozchodis.
Ale predpokladajme, ze nie je.
1. Priradil si /dev/ttys2 spravne IRQ? Linux pri starte priradi ako
default irq4 pre tty00&02 a irq3 pre tty01&03 (over cez "dmesg").
To by nemusel byt problem, ak bios mu priradil to iste prerusenie,
a nemas nic na tty00 (napr. mys). Pre istotu to prestav pomocou
"setserial", napr:

/bin/setserial /dev/ttyS2 auto_irq skip_test autoconfig spd_vhi
/bin/stty crtscts < /dev/ttyS2
/bin/setserial -q /dev/ttyS2

Najlepsie je dat to do /etc/rc.d/rc.local
Pozn. Ja nemam PnP modem, takze irq som nastavil jumprom, preto to
"auto_irq" option, mozes zadat aj natvrdo.

> 3.a/ ak sa mi podari rozchodit ten modem ako sa pripojit na I-net
> cez netscape

Modem musis rozchodit ako taky, netscape s tym nema nic spolocne.
Odporucam prestudovat serial-howto, ppp-howto, dns-howto. Je toho
dost, ale je to pomerne "blbuvzdorne" vysvetlene.

Postupuj presne podla navodov, ktore su v nich. Ked narazis na
nejaky problem, ozvi sa.

BTW, predpokladam, ze nemas PnP modem, lebo tam by pribudli este
dalsie starosti.

Jarry

---
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net