[linux] ppp - chap, pap

Ing. Leopold MARTINKA martinka na spsslm.sk
Pátek Květen 28 06:58:47 CEST 1999

----- Original Message -----
From: Lubos Klokner <klokner na tt.sknet.sk>
To: <linux na rak.isternet.sk>
Sent: Thursday, May 27, 1999 7:16 PM
Subject: [linux] ppp - chap, pap

> zdravim vas,
>
> mohol by mi pliiiz niekto povedat co znamenaju
> skratky pap a chap ??? a ako sa to vlastne pouziva ???
pap a chap sa pouzivaju na overenie, ci pripajany pocitac je ten spravny.
Pri pouziti pap sa overuje len pocitac pripajany do siete cez ppp spojenie,
pri pouziti chap sa overia pocitace vzajomne. Pouziva sa bud jeden alebo
druhy sposob. K nastaveniu prislusnych hesiel sluzia subory
/etc/ppp/pap-secrets alebo /etc/ppp/chap-secrets.
Blizsia informacie najdes v ppp howto v dokumentacii Linuxu a v
dokumentacnom projekte Linuxu.
Leos.
Ing. Leopold MARTINKA
network admin a webmaster