[linux] vela (pre niekoho) idiotskych otazok

Matej Kovac matej na pobox.sk
Úterý Listopad 2 16:06:18 CET 1999

Martin Hablák wrote:
>         1. Vedel by niekto zohnat cesky Linu dokumentacny projekt v
> cestine(alebo dokonca je aj v slovencine) ale v nejakom inom formate ako
> PDF. Mam LDP v tex-e ale to v anglictine. Ideal by bol keby to bolo v
> nejakom obycajnom txt. To preto aby som tu uz nemusel pisat take blbe
> otazky
sk mirror: http://sunsite.uakom.sk/LDP/
v sk/cz asi nie je :-) ale urcite tam najdes anglicke txt a
html a sgml a...

>         2 . Ako hodit novo nakompilovane jadro na disketu aby som potom
> mohol z nej bootovat.

jadro obsahuje kod boot sektora a vlastny zavadzac (ktory lilo
obchadza), takze toto funguje:

# dd if=vmlinuz of=/dev/fd0

odporucam ale syslinux boot loader (ten co pouziva redhat na
svoje disketky) kludne si pozri zdrojaky, pripadne skompiluj.

>         3. Mame tu NT siet a M$ proxy. Ako nakonf siet aby som cez
> netscape alebo lynx mohol ist von. Intranet ide v pohode ale vonku ani
> za svet

rpm -e M$ proxy
mke2fs /dev/WindowsNT
rpm -i squid

inak neviem

>         4. Potreboval by som urcitu bloky disku oznacit ako badblocks aj
> ked nie su bad. Ako?

man badblocks
ten sice len hlada bad bloky, ale mam dojem ze mke2fs ma
option na to aby si povedal ktory blok je zly. neskusal som
to, tak ako autor badblocks som mam len disk co presuva bad
bloky...

existuje specialna particia (kod tusim FF) ktora obsahuje
zoznam bad blokov na hdd, ale format tej particie neviem. vid
zdrojaky ku mke2fs, urcite to tam bude. nejake info mozno v
ralf brown's interrupt list... (ak ti to specialne treba,
urcite to najdem)

>         5. CO je to za chyba segmentation fault. Pise mi to ked chcem
> tex.

kedy ti to pise? btw, je to chyba v programe,
najpravdepodobnejsie nejaky buffer overflow, ale aj
priradovanie nejakemu neinicializovanemu (prip. uvolnenemu)
pointru etc. ak ti to program pise stale, je to zle. ak len za
kombiinacie nejakych parametrov, nasiel si bug. skus to na
inom kompe a kontaktuj autora.

>         6. Mam slackware ale chcel by som nejake aplikacie z rpm. Pocul
> som ze existuje konvertovac. Kde ho mozem stiahnut

pozri si rpm-howto, mam dojem ze existuje aj nejake
slackware-rpm-howto. mohol by si pouzivat normalne rpm na
slacku. odporucam tiez maximum-rpm.ps - vsetko najdes v
citovanom LDP...

>         7. Co je to zachyba ked mi kompilacia jadra skonci vypisom
> system is too big. Jadrom ma nejakych 610 kb.

pri natahovani jadra po boote sa musi zmestit do 640 kb. okrem
toho je v pamati lilo, premenne biosu etc, tagze velkost
dekomprimovaneho jadra je tymto limitovana. skus namiesto make
zImage napisat make bzImake. mne to v par pripadoch pomohlo.
skus aj niektore veci ktore sa daju skompilovat ako moduly
(neskusaj to s root fs driverom, aj ked sa da... => kernel
panic, unable to mount root fs. to iste pre driver harddisku
:-))

>         No to je pre zatail vsetko.
>
>                         matoh na compact.sk

Matej Kovac