[linux] LaTeX a dlzne

Norbo Krankilla krankill na hron.fei.tuke.sk
Středa Listopad 3 08:21:08 CET 1999

> Caute. Mam taky mensi problem. Zacal som pouzivat LaTeX, samozrejme aj s
> podporou dlznov a makcenov. Je v tom ale jeden hacik. On to robi tak, ze

Zdar, Akurat cez vikend som robil prve zadanie v latexu, takze co to by
som mohol poradit.
- Skus pouzit editor Lyx alebo kLyx. Je to tak trochu wisiwig :). Ak
napriklad nemas nastavenu v x-och slovensku klavesnicu, vie si ju
namapovat. Exportuje do latexu.
- Ak sa ti lyx nepozdava a chces pisat priamo zdrojak, skus emacs. V nom
pis priamo s diakritikou (tiez moze mat vlastny keymap) a vysvecuje
"prikazy". Ja ho pouzivam aj na doopravovanie vystupu z lyxu.
- Ak mas zdrojak v isoLatin2, mozes si ho prekonvertovat v pripade potreby
do tex kodovania: cstocs il2 tex <subor>.tex > <subor2>.tex

Podla tvojej reakcie na i a i' si si asi nenastudoval manualy k latexu.
Tos, najprv si to poriadne nastuduj!
Pozri sa aj na veci ako: cslatex, xdvi, dvips, latex2html...

Prijemnu zabavu.
						Soja
   (___/ \__/(___/(_)(_)  |    URL:   http://hmm.iglu.sk/soja        |
|    Norbo Krankilla        4. rocnik FEI KKUI   zameranie:  UI      |
| Ovrucska 19, Kosice 04022          TU Kosice   Letna 9             |
|  tel. 095/712 595             e-mail: norbert.krankilla na mailbox.sk |