[linux] zakl. dosky a linux

Peter Strelec beko na profi.sk
Pátek Listopad 12 22:21:00 CET 1999

Matej Kovac wrote:

> pobezi to na 386sx. odporucam z pohladu $$$. inak, pobezi to
> aj na nejakom dual 440GX + xeony...
>
> teraz vazne: mam _ZLE_ skusenosti s chipsetom ALI.

Mam chipset ALi a som uplne spokojny a nemam ziadne problemy. Skor to bol
chipset od fy. VIA MVP3 a to bol problem s AGPckom.

> hlavne na
> low-cost doskach. jednu masinu mam po ruke, windows na nej
> bezi uplne v pohode, akonahle tam dam linux a pouzijem
> default, alebo ktory kolvek z pracne zkompilovavanych
> kernelov, vydrzi tak 5 hodin az jeden den. potom panic.

To sa mi este nestalo.

> windoze na tom kolegovi bezia aj tri dni v kuse (hold, stara
> sa, ale preinstalovava tak raz za tri mesiace a castejsie. ale
> su stabilne (trochu sa hanbim za to co som povedal).).

> takze este raz: nekupuj ALI - skusil som 3 dosky, vsetky blbnu
> - niektore aj s win.

Ja kupujem vacsinou ALi dosky. Problem bol iba jeden a to radic na disky.
Ale ked tam strcis dva kabliky teda napr. IDE1 a disk MASTER a na neho
zavesis ako slave dalsi DISK je to ok. Ked tam ale strcis CDROMu ako slave
na master disk tak mas po chlebe a zarucujem ti ze ani win98sk instalacia ti
nezbehne v poriadku.(anglicka prejde ok.) Takze je to nazvavenie. Ohladom
toho som dostal vysvetlenie o ukonceni kabla na disk (vraj tam ma disk
nejaky "terminator" - odpor a cd roma to ma riesene nejako inac a signali sa
navzajom biju.)