[linux] dialkove

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Středa Listopad 17 10:09:10 CET 1999

Ahoj,

> neviete niekto o nejakom dialkovom ovladani na linux. myslim nieco take aby
> sa s tym dal ovladat napr. GATOS a podobne veci.

Presne na GATOS mi to funguje. :-)
A dalej mi funguje ovladanie radia, xmms, trocha aj mixer,
reboot pocitaca (pravdaze s heslom), ovladanie kurzoru
mysi (akurt ze moj dialkac nema autorepeat, tak musim tukat ako blazon).
:-)

Nejake informacie najdes na:
  http://alfa.intrak.tuke.sk/~kleinm/
pod odkazom IRman.

Dalsie informacie najdes pri vyhladavanie slovicok
irman a lirc na strankach freshmeatu.

Toto zariadenie sa da poskladat za niekolko malo korun (asi 500).
Jednoduchsie verzie mozno este lacnejsie.
Jediny problem pri jeho stavbe je, ze si musis naprogramovat
obvod PIC (program je, ale musis si postavit programator,
resp. pozicat).

Dalsim problemom je, ze asi polovica zakladovych dosiek
s tymto zariadenim nechce spolupracovat.
IRman sa pripaja na seriovy port a zo zatial nezistenych
pricin na niektorych zakladovych doskach vysiela
kody IR o jeden bajt dlhsie (nieje to sposobene zlou komunikaciou,
pretoze inicializacia prebehne OK).
Tento problem sa niekedy podari riesit pouzitim ineho dialkoveho
ovladaca, ale to je niekedy problem.

			Cau.
						SAL