[linux] pripojenie na iny pocitac v X-och

Jarry guru jarry na gmx.net
Úterý Listopad 23 10:56:39 CET 1999

Robert Rybar wrote:

> Prosim poradte. Co musim spravit, aby som sa mohol z linuxu na mojom
> stroji nalogovat a pracovat na inom linuxovom stroji v X window. Vlastne
> nieco ako telnet v X-och, alebo X-Win 32 z Win... ?

Na svojom stroji sa prihlasis v X11.
Potom musis povolit zobrazovanie zo stroja, na ktorom
chces cez pracovat cez X:

xhost + tvoj_stroj  (DN alebo IP)

Potom telnet na ten "iny_stroj" a na nom presmerovanie grafickeho vystupu:
DISPLAY=tvoj_stroj:0.0
export DISPLAY

A mozes spustit aplikaciu, napr xclock. Displej netreba takto
presmerovat, kazda X aplikacia ma -d prepinac, cize mohol by si rovno
spustit:

xclock -d tvoj_stroj:0.0 &

Ale je lepsie hodit to radsej do premennej a exportnut. Tusim nechskapak
mal inak problemy...

BTW, neviete nahodou niekto, preco mi linux nechce brat do uvahy
"xhost + stroj" v .profile? Ako keby to tam vobec nebolo...
A pritom takto to mam spravene na hpux ("xhost + stroj" v .profile,
a nemusim to vzdy pisat) a tam to fachci...

Jarry

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net