[linux] sendmail na malej sieti

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Úterý Listopad 23 14:58:11 CET 1999

Caute ludia.
Pred 2 tyzdnami som si rozchodil siet. Ide mi [web,ftp]-server, samba.
Nijako sa mi vsak nepodarilo rozchodit sendmail.
Sucasna situacia:
192.168.1.1 - server.domena - bezi 24hod/den
192.168.1.2 - linux1.domena
192.168.1.3 - linux2.domena
192.168.1.4 - win1.domena
192.168.1.5 - win2.domena

Chcel by som to tak, ze ked niekto posle mail (napr. linux1 -> linux2),
tak ak je linux2 UP, tak to dostane priamo a na tom stroji si to uz jeho
sendmail roztriedi podla userov. Ak je DOWN, tak to ostane na serveri a
caka. linux1 sa moze vypnut a mail sa posle potom, ked sa nastartuje
linux2.
Pre windoze by som chcel POP alebo IMAP konta, posta bude fungovat
rovnako. Nevedeli by ste mi poradit? Pripadne sukromne, lebo toho bude asi
viac (co tak nejaky sendmail.cf na linux1, sendmail.cf na server?).
Pripadne iba pre server (POP, IMAP), ostatni by to tahali cez fetchmail...
Co som skusal:
Najprv som hladal v "man sendmail" - skoro nic. Potom /usr/doc/... - tam
som o sendmaili nic nenasiel (teraz mi napadlo, nema to nejaku extra
dokumentaciu?). Potom "# linuxconf", ale takisto nic. Nakoniec "vi
/etc/sendmail.cf", ale z toho som uz uplne jelen.
Posledna moznost: "mail linux na rak.isternet.sk"

Ak nahodou budete vediet (a bude sa vam chciet), skuste mi odpovedat.

DAKUJEM!
Ico.

--
Ico <ico na podvodnik.cz> <malich na decef.elf.stuba.sk>
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.