[linux] Corel Linux 1.0

Peter Strelec beko na profi.sk
Středa Listopad 24 21:51:09 CET 1999

modre miesto wrote:

> caute
>
> chcel by som sa s vami podelit o prve dojmy so #subj#.
>
> 1. Instalacia. Celkom pekna, umoznuje bootovanie cd, typ instalacie, vyber
> particie (EXT2, FAT..). Lenze cele to trva 2 (slovom dve) hodiny, a to mam
> doma AMD K6 II 233 a 64 MB RAM.

AMD K6-2 350, 64 MB, 4.3 maxtor, instalacia do prveho prihlasovacieho okna 55
min.ale toto je iba ako pracovna stanica.

> 2. Ja som to skusal instalovat na FAT,  zozralo to 1,1 GB a ma to asi 7
> suborov, preto je to asi take pomale.

Ja so skusal ext2fs a behalo to svizne ...

> 3. Samotny linux. Po nabootovani a vypisani miliona chybovych hlasok, este
> nieco 15 minut konfiguruje.

inac zavinac toto prekvapilo aj mna neviem co to tam robil .... ale pozerat sa
na to ma nebavilo ...Praca v grafickom prostredi (KDE) je veelmi pomala, Ak
spustim jeden program, mys uz neuveritelne trha (inac, na diskumam aj redhat
6.0, a tam je aspon 5 krat rychlejsie). Programov tu velmivela nieje. Asi
stvrtina s tych ktore su defaultne s KDE + nejake pridavne.jedina vec co sa mi
na tom paci, je uz spominane graficke prostredie. celkompekne ikonky, a aj
stylov je vela, celkom peknych.

suhlasim. Inac mna tu zaujalo aj ze som si napisal iba pracovnu skupinu win
siete a chodil som ...

> 4. Konfiguracia. Modem v pohode (ISA ROCKWELL).zvukovka vobec (ISA, YAMAHA)

modem aj u mna v pohode, zvukovka ISA Yamaha tak isto je tam dokonca ja nejaky
sndconfig. Neni taky pekny ako v red hate ale funkciu plni a ten kto to neviem
manualne tak tomu to pomoze ...

> a ani som nenasiel nejake konfiguracne veci. Dalej v kde je podpora pre
> slovencinu ale fonty tu niesu. Viacej som este neskusal

Suhlasim ...

> takto by sa dali strucne charakterizovat moje pocity z Corelu. Mozno mi to
> islo pomaly preto, lebo som to mal na FATke, a ono to muselo stale
> rozbalovat 1,1 GB subor ( jeden). No dufam ze chlapci z Corelu uz nabuduce
> urobia nieco pouzitelnejsie, ved kto ma doma nejake P III a 256 Mb RAM ?

Vies co ja to nevidim tak cierne ba naopak. Prebehli uz aj prve instalacie na
pocitace a ludia su spokojny. To prostredie je pekne, spolahlivo to cerlkom
funguje, zvukovka ide, tlacit sa tlaci, Starr Office funguje, slovencina ako je
uz zvykom nedotiahnuta ale da sa rozchodit a myslim ze Corel na 90 % ma vacsi
uspech u ludi ktory nechcu kupit win ako RedHat. Aspon podla nazoru tych ludi
ktory videli RedHat a gnome a Red Hat KDE. Proste ikonky a farebne ikonky a je
to ...

Este jedna vec prosim nepiste mi ze linux nieje pre obycajnych ludi. Distribucia
Corelu po instalaci a po upravach clovekom ktory s tym uz robil  podla mna je
dostupna obycajnemu cloveku. Ak mu tam nahrate este aj wolfa a Dooma tak Vam
poviem ze su dokonca hrdy ze nemaju win a maju vsetko legalne (hry su
demoverzie) ...