[linux] script (monitorovanie /var/log/messages)

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Listopad 29 09:30:17 CET 1999

Zdar, linuxaci!

Potreboval by som skriptik, ktory by bezal na pozadi (&),

priebezne sledoval /var/log/messages (pripadne dalsie

subory, asi cez tail -f ?) a IF sa na niektorom riadku

vyskytne "text_1" OR "text_2" (grep?), THEN aby ma zALARMoval

mailom (/bin/mail ...) v SUBJEKTE KTOREHO BUDE TEN RIADOK.

Mal by vyzerat nejako takto:

#!/bin/sh

tail -n1 -f /var/log/messages | grep 'text_1\|text_2' | /bin/mail -s "???"
root < msg.txt

Neviem, ako do "subjektu" (nie body, tam ma byt text zo suboru

msg.txt) pre mail dostat vzdy len jeden vystupny riadok a aby sa

to stale opakovalo, t.j. vzdy, ked grep vypluje riadok, aby sa

poslal mail s textom zo suboru msg.txt a subjektom z toho grepu...

Poradi mi niekto, ako to mam pospajat/prepajpovat?

V tychto shell-skriptoch akosi nie som doma, bodol by mi

aj link na nejaky manual/tutorial...

Jarry

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net