[linux] cartman serie

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Pondělí Listopad 29 09:45:34 CET 1999

Ahoj,

On Mon, Nov 29, 1999 at 02:17:26AM +0100, m.medvecky na sh.cvut.cz wrote:
> nasiel som dalsie vyhrady ku cartmanu
>
> 1.) spominany /etc/hosts

No ja som zvacsa upgradoval, takze neviem.

> 2.) pri instalacii ... hodi si xserver aky sa mu zapaci

Akoze aky sa mu zapaci?
Ale ja som napr. nevedel definovat monitor, ktory nebol
v zozname. Nenasiel som tam default.

> 3.) NAINSTALUJE GNOME
> A KDE NAPRIEK TOMU ZE SI ZVOLIM N E I N S T A L O V A T ich
>      ale zato standardne nenavoli grep, find, a ani len mc ... v custom
> instalacii

No ja instalujem iba GNOME bez KDE, takze tento problem som nemal,
ale naco je v nom vobec ten predvyver balikov (skupin balikov
ako je GNOME, KDE, ...), ked po jeho vybrati
niesu predvybrate baliky ako spominane grep, find, ...
a dalsie ako basesystem, gzip, tar, ...

Potom medzi dependency problemami sa tieto bakiky opat
neobjavia, ale aj tak su nastastie nainstalovane.
Inak ten find a grep sa nainstalovat musia, bez nich
by asi ani initscripty nesli a bez nich cely RedHat.

> 4.) ked som nalogovany ako ja, napisem su, zadam spravne heslo a snazim
> sa pustit xovy program,
>       tak som neauthorized na pripojenie sa k vlastnemu kompu ... fuj

No to je normalne. Ak pustas xserver cez XDM, tak navyse
robi aj xautentifikaci, co je dobra vec ohladom bezpecnosti Xov.
Aj mne to trocha vadilo, tak som rootovi do .bashrc
niekedy pripisal cp ~ondrejj/.Xauthority /root.

> 5.) takisto standardne nemam nastavenu cestu do /usr/sbin

To ma len root a ked sa prihlasujes cez usera cez su,
tak o to prides. Nastav si to ako user a mas po problemoch.
Je to tak dobre a je to celkom normalne pre ine UNIXy.

> 6.) bezny user nema pristup k traceroute ...

Ma, ale je v spominanom /usr/sbin.
To je tak skoro na vsetkych unixoch a je to ok.

> zacinam s tym byt coraz viac nespokojny, neviem ako v y...

Ja som s nim plne spokojny, odkedy som ho nainstaloval.
Len ta instalacia sa mi akosi nepacila.

		Cau.
				SAL