[linux] Re: Multiuzivatelsky SQL server

BYS5_Linux_Diskusia na softip.sk BYS5_Linux_Diskusia na softip.sk
Čtvrtek Říjen 7 11:19:20 CEST 1999

K uzamykaniu ( moje skusenosti z INFORMIXu )
Ak chcete v tabulke zmenit udaje, nerobi sa to ze zamknutie tabulky, ale
cez tranzakciu ( BEGIN WORK, COMMIT WORK, ROLLBACK WORK ). Pricom zavisi od
nastavenia SQL-servera, ci uzamkne jeden riadok, jednu stranku ( v
INFORMIXe sa to nastavuje pre kazdu tabulku zvlast, default je strankove
zamykanie ). Pocet moznych zamkov je zvycajne parametrom SQL-servera. V
case ked je dany riadok/stranka zamknuty, neda sa citat ani menit ( presne
povedane da sa citat ale iba ak je to povolene SET ISOLATION TO DIRTY READ,
toto je vsak potencionalny zdroj chyb ). Prislusny riadok je zamknuty az
pokial sa nepotvrdi ( COMMIT ) alebo sa zmeny nezrusia ( ROLLBACK ).
Riadok/stranku je mozne zamknut aj pri citani, pricom su rozne sposoby
zamykania ( SET ISOLATION ... ). Pricom v tomto pripade sa zamyka
riadok/stranka na zapis, iny uzivatelia mozu citat takto zamknute riadky,
ale ni updatovat.
Zamknutie celej tabulky je mozne pricom sa rozlisuju dva sposoby zamknutia
SHARED ( ostatny mozu citat, ale nie zapisovat  ) alebo EXCLUSIVE ( nik iny
nesmie ani citat ani zapisovat ). Ak mam pravdu povedat za 5 rokov som
zamknutie tabulky pouzil asi raz.

Dokumentacia :
Na www.informix.com je mozne najst dokumentaciu (PDF), bol tam aj
SQL-server pre Linux, ale licencia je myslim iba vyvojarska.

               vlk

"Milan Gacik" <gacik na frki.utc.sk> na 07.10.99 08:20:06

Odpovězte prosím  -  linux na rak.isternet.sk