[linux] caldera

Rudo Pavlovic PMASTER na emo.seas.sk
Pátek Říjen 8 14:37:05 CEST 1999

> ma niekto nainstallenu calderu (alebo vsetci iba redhat ;)
>
> pytam sa preto ako je na tom caldera napriklad s podporou slovenciny a
> potom so serverovymi sluzbami

Caldera Open Linux 2.2 (COL)
Podpora slovenciny v COL nieje skoro ziadna (blby americania) ale
instalacia COL 2.2 je genialna. Bezi cela v grafike a instalaciu
zvladne kazdy. Stadardne pouziva KDE. Pouziva baliky RPM.
Najvacsia vyhoda je, ze podporuje a obsahuje NWClienta a tak je
mozne vyuzivat NetWare NDS. Instalacia obsahuje Word Perfect 8,
Star Office 5.0 a ine.....
V instalacii niesu dokonca ani iso8859-2 fonty :-(((  ale tie nieje
problem nainstalovat. Klavesnica je klasicky problem ale daju sa
nainstalovat napr. xkeyb.....
Plna instalacia je asi 1GB ale da sa pri instalacii rozhodnut aku
istalaciu chces min je asi 150 MB.

> su ci nie su tam nejake zrady a tak - skratka dojmy
Inac ked opomeniem to, ze kaslu na narodne podpory, je to velmi
slusna distribucia. Poskytuju dorby support na Inete, popis bugov
riesenia....
Konfiguracne subory su az na male vynimky zhodne s RH.

--------------------
Distribucia, ktora mysli na narodnu podporu je SUSE.
Tuto tiez pouzivam. Momentalne mam SUSE 6.1 je na 5-tich CD !
( uz je aj 6.2 )
Asi 1000 aplikacii, skratka vsetok SW co clovek potrebuje a
vacsinou aj nepotrebuje. Tiez pouziva RPM. Konfiguracia je mierne
odlisna, ale je tam na to nastroj ( YAST ). Cela instalacia dokaze
bezat v SLOVENCINE a aj manazer konfiguracie s helpami je v
slovencine ( s diakritikou !!! )
Toto je podla mna jedna z najlepsich distribucii su tam vzdy tie
najnovsie veci. Dobra podpora X.

Instalacia tu je takmer bezproblemova
Doporucujem.

Skratka o kazdom by sa dalo pisat cele dni. Kazda distribucia ma
svoje vyhody aj nevyhody. Ja by som povedal, ze keby tieto
distribucne spolocnosti trocha medzi sebou spolupracovali a
dohodli sa konecne na pouzivani rovnakych glibc a p. mali by sme
lahzi zivot a Billa by sme zruinovali skor ;-)

S Linuxom na vecne casy a nikdy inak.

Pavlovic Rudo
tel: +421-813-636 3581
E-Mail: pavlov_r na emo.seas.sk