[linux] Invex 1999 - Linux Hall

JOZEF C.CHOCHOLACEK chochol na usa.net
Neděle Říjen 10 21:44:38 CEST 1999

       Ave!

   Stravil som uplynuly pracovny tyzden v stanku mojho zamestnavatela
na vystave Invex, tesne vedla Linux Hall, takze sa s Vami chcem
podelit o svoje dojmy.

   Zaujem o Linux je velky, co je potesujuce, a to ako medzi uplnymi
zaciatocnikmi a beznymi uzivatelmi Windows, ale aj medzi "starymi
harcovnikmi" v oblasti informatiky, t.j. roznymi spravcami sieti, IT
manazermi atd. V Linux Hall prakticky neustale niekto bol, podobne
ako pri susednych "jednopocitacovych" expoziciach linuxovych firiem
(napr. SuSe, Brailcom [Debian], ale aj SGI). V stredu, ked prebiehala
konferencia, bol Linux Hall napratany na prasknutie (co bola velka
ulava pre Pavla Janika, ktory sa o to stavil :)

   Pocas tych piatich dni som mal prilezitost robit casto advokata
Linuxu, dufam, ze uspesne. Hlavnym problemom Linuxu z pohladu
zaciatocnikov (otazka prechodu z Windows) je absencia dobre
lokalizovaneho kancelarskeho balika (keby bol free, bolo by to velke
plus). Ja viem, ze napr. StarOffice sa da k slovencine "dokopat", ale
bezny uzivatel pozaduje, aby to fungovalo ihned po instalacii. (Tu
vkladam svoje nadeje do KOffice, rovnako uvolnenie zdrojakov
StarOffice moze priniest vyrazny pokrok, a snad aj Software602
prehodnoti svoj pristup v Linuxu a XWindow prostrediu - 602PC Suite
pre Linux za 2000Sk by bol urcite dobry tah.) Spolupraca s MS Office
formatmi dokumentov by mala byt samozrejmostou.

   Zo strany "starych harcovnikov" by naopak bolo pozitivom
vytvorenie solidneho systemu pre riadenie firmy pod Linux (mozno
portovanie SAP R3 ?), alebo aspon dobreho uctovnictva a miezd, co je
prilezitost pre nase softverove firmy (co na to kolegovia zo Softipu,
o ktorych viem, ze tuto konferu citaju?).

   Celkove Linux Hall vyznel velmi pozitivne, pevne verim, ze na
buduci rok uz bude zaberat (spolu so stankami "spriatelenych" firiem)
aspon polovicu haly G2, kde bol tento rok. A dufam, ze do tej doby uz
bude vyriesena vacsia cast vyssie spomenutych problemov.

   Takze za rok v Linux Hall!

J.Ch.

Get free email and a permanent address at http://www.netaddress.com/?N=1