OffTopic: Re: [linux] A znova Re: Multiuzivatelsky SQL server

Jan Benadik jbenadik na elas.sk
Středa Říjen 13 11:05:23 CEST 1999

Som trochu postihnuty rokmi prace s Informixom, ale mam obavu, ze MySQL
transakcie vobec nema.
V Informixe sa da nastavit uroven izolacie a tym sposob zamykania zaznamov a
viacuzivatelsky pristup k nim velmi elegantne ( set isolation ... , lock mode
... nastavit sa da zamykanie na zaznam/stranku/tabulku/databazu, nastavit sa da
napr. to, ze vsetci vidia konkretny zaznam na read/write az do momentu, kym
jeden z uzivatelov zacne zaznam updatovat, vtedy sa ostatnym zmeni pristup na
read only, atd ...). Lenze Informix je komercny a nie najlacnejsi system.
Zdarma je vyvojova licencia, prevadzkovy runtime uz je za peniaze - 10 050,- Sk
bez DPH na jednu licenciu ( minimalny pocet 5 licencii, v cene je rocna podpora
vcitane telefonickej HotLine, pristupu do TechInfo Informix a bezplatny rocny
upgrade na aktualizovane verzie - snad ma nikto nezabije za tieto riadky a moj
prehresok voci Open Source filozofii ... )
Asi by ste chceli od MySQL vela, na to nie je stavana. Ak ma moje informacie
neklamu, tak transakcie sa daju pouzit napr. v Postgres ( ten je free ), ale
blizsie podrobnosti neviem.

beno

"Jozef C. Chocholacek" wrote:

> Uz to nema s Linuxom vela spolocneho, ale dovolim si este raz
> reagovat:

>   Transakcie nepomozu s tym problemom, co som popisoval, ak nie su
> dobre navrhnute. A tiez zavisi na konkretnom SQL serveri, ci pri
> transakcii zamyka celu tabulku, alebo len dany zaznam.

>   Toto tiez nema valny vyznam, transakcie su o tom, ze by v nich malo
> byt viacero SQL prikazov, a but sa vykonaju vsetky, alebo ani jeden
> (resp. sa urobil rollback... a to chce zurnalovanie, cim si nie som
> celkom isty, ci mySQL ma...).
>
> J.Ch.
> [...]

Ing. Jan Benadik
ELAS, Ltd.
Vinohradnicka 6
971 01 Prievidza
S L O V A K I A
phone  : +421 862 5151 332
fax    : +421 862 5151 380
mobil  : +421 905 386 417
e-mail : jbenadik na elas.sk
www    : www.elas.sk
" Why use Windows, since there's a door ??? "