[linux] Sendmail Error 550 Relaying denied

Čtvrtek Říjen 14 19:30:22 CEST 1999

Dna 13. Oct 1999 o 14:34, lubo klokner napisal(a):
> [...]
hm, myslel som ze pravidelne prekladanie redhat advisory je dalsi stupen
znalosti systemov zalozenych na os linux;))

> vlez do suboru /etc/mail/access
> a priadj si tam vsetky siete, ktore xces relayovat
> (podla vzoru, ako to tam je uz pre localhost)
> potom chod so konzoly a zadaj:
> cd /etc/mail
> makemap hash access < access
:-)
ake to je dobre ked to niekto ukaze nazivo, ze?;-)
ja by som bol povedal, ze to je zavisle od toho, ako je vygenerovany subor
sendmail.cf, pokial zo standardnej distribucie, pripadne z contribu
redhatovskeho tak to plati, ale nemusi to platit, ak je sendmail kompilovany
rucne, a rucne generovany sendmail.cf z m4 suborov pomocou makroprocesora..
v tomto kroku sa da vygenerovat napriklad aj konfiguracia, ktora bude
totozna s konfiguraciu, ked sa da postovy server pouzit pre relaying na
spamy.. mozno mal autor na mysli prave to, ze sa takto tuzi dostat na black
list spamerov;)
v kazdom pripade je dolezita sekcia v sendmail.cf:
# Access list database (for spam stomping)
Kaccess hash -o /etc/mail/access
hovori o tom, v akom formate je databaza ulozena a tiez kde sa dany subor
nachadza.. to je systemove riesenie problemu, kedze nebolo napisane o aku
distribuciu sa jedna...
zaujimava je tiez polozka v rovnakom konfiguracnom subore..
# Hosts that will permit relaying ($=R)
FR-o /etc/mail/relay-domains

S pozdravom
--
+ Tibor "FuturE" Pittich | Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk