[linux] zmensovanie katalogov

Miro Bobovsky bobovsky na koruna.pbko.sk
Středa Říjen 20 09:07:55 CEST 1999

O co mi ide: spravim katalog a v nom 100000 suborov .. tak patricny katalog
dostane znacnu povet inodov teda ls -la katalog povie ze . ma velkost xxx
(bezne xxx=1024  nebezne 500000)
fajn, teraz zmazem subory v danom katalogu .. ibaze pocet pocet obsadenych
inodov katalogom sa nezmeni .... furt zabera napr tych 500kB akj ked obsahuje
len jeden 10bytovy subor.
Takze napr aj du povie ze som obsadil 501k.
A vcul otazocka ... ako sa to uvolnuje a ci sa to vobec uvolnuje alebo
sa ocakava ze pride zas sprska suborov a uz to tak ostava nafurt.
Teda skopirovanim na ine meno katalogu a premenovanim na povodne teda
vlastne znazanim povodneho sa to da vyriesit ale ... mozno je aj korektny
ci automaticky sposob .. ale ani fsck ani nic som nenasiel zeby to riesil.

ja viem .. vpodsate banalita ale proste tak ma to zaujalo ze co s tym ...

--
  Bbo (http://koruna.pbko.sk/~bobovsky Email:bobovsky na koruna.pbko.sk)