[linux] zmensovanie katalogov

Peter Stibrany pstibrany na nocomment.sk
Čtvrtek Říjen 21 14:45:06 CEST 1999

On Wed, Oct 20, 1999 at 09:07:55AM +0200, Miro Bobovsky wrote:
Ahoj.

> [...]
> 500000) fajn, teraz zmazem subory v danom katalogu ..
> ibaze pocet pocet obsadenych inodov katalogom sa nezmeni
> .... furt zabera napr tych 500kB akj ked obsahuje len
> jeden 10bytovy subor.  Takze napr aj du povie ze som
> obsadil 501k.  A vcul otazocka ... ako sa to uvolnuje a ci
> sa to vobec uvolnuje alebo sa ocakava ze pride zas sprska
> suborov a uz to tak ostava nafurt.  Teda skopirovanim na
> ine meno katalogu a premenovanim na povodne teda vlastne
> znazanim povodneho sa to da vyriesit ale ... mozno je aj
> korektny ci automaticky sposob .. ale ani fsck ani nic som
Predpokladam, ze katalogy=adresare ;-). Nasledujuce riadky
su zo skolicky, cislo 25 (autor Jan Hubicka) ... je to o
ext2 fs. Nie je to priamo odpoved na vasu otazku, ale skor
objasnenie, co sa vlastne deje:

Adresare
========

Jsou na disku ulozeny ve stejnem formatu jako soubory. Maji specialni format-
nekolik directory entries za sebou

struct ext2_dir_entry {
        __u32   inode;                  /* Inode number */
        __u16   rec_len;                /* Directory entry length */
        __u16   name_len;               /* Name length */
        char    name[EXT2_NAME_LEN];    /* File name */
};
[del]
Promena rec_len ukazuji delku celeho rekordu, protoze neni ulozena plna
struktura ale jenom vyuzita delka zaokrouhlena nahoru na delitelnost
4. Posledni entry v bloku nema rec_ken vyplnene.

Promena inode ukazuje na inodu souboru.
Mazani se provadi tak, ze se k predchozi entry prida rec_len smazane polozky.
Tim vam adresare muzou ale celkem pekne kynout :) da se to odstranit
jednoduchym figlem: cp -r adresar1 adresar2

> ja viem .. vpodsate banalita ale proste tak ma to zaujalo
> ze co s tym ...

Z toho vyplyva, ze to co ste pozorovali, nie je bug, ale
feature ;-)

--
Peter ,,Cipso'' Stibrany
mailto: stibrany9 na kepler.fmph.uniba.sk, cipso na gjh.sk, cipso na mail.cz,