[linux] Xserver

Matej Kovac matej na pobox.sk
Pátek Říjen 22 20:55:39 CEST 1999

Marek Blasko wrote:

> a) spustit init 5
> b) spustit xdm/gdm/kdm
> a to je vse aspon mne to ide takto
> spravne nastavene X-si su podmienkou (fonty cesty...)

a) init 5 je len na to aby sa display manager pustil hned po
boote... porovnaj si obsahy adresarov (rh specific)
/etc/rc.d/rc{3|5}.d
b) vid. a)

v gdm odporucam /usr/doc/gdm-XYZ/README a nakonfigurovat - ale
hlavne ty ktory to nechcu pustat von. defaultne je to zapnute.

v xdm je to tiez defaultne zapnute, pri zlozitejsich
konfiguraciach tiez odporucam preluskat docs.

a nazaver... ani by som nepovedal ze treba mat display
manager... staci ked si juzer pusti na svojej masine x-server,
v xterme zada xaddhost (man xaddhost), potom sa logne na inu
masinu a tam pusti povedzme 'xterm -display
povodna.masina.sk:0' - takto bude mat v jednom winmanageri
okenecko z ineho hosta. mozete takto pustit aj netscape, ...

pri prvej moznosti, budu samozrejme obsadene dva displaye,
vsagze... :-)

a este jedna poznamocka... ak to nechcete pustat po ethernete
ale po pevnej linke (dialup absolutne neodporucam...) tak este
man lbxproxy...

Matej Kovac
matej na pobox.sk