[linux] Apache + PHP3 + MySQL

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Úterý Říjen 26 20:55:41 CEST 1999

Ahoj Robo,

chcem sa s Tebou podelit o moje skusenosti:

Ziskal som tieto verzie RPM balikov:

apache-1.3.9-5cs.i386.rpm
php-3.0.12-8cs.i386.rpm
php-mysql-3.0.12-8cs.i386.rpm

Tie som nainstaloval celkom v pohode. (Ale aj tak by som sa to chcel
naucit kompilovat zo zdrojakov.)

Ale aby som PHP rozbehol, musel som nielen

> v subore httpd.conf pridat riadok:
> AddType application/x-httpd-php3 .php

ale aj odpoznamkovat akesi veci s modulami pre PHP3. Siel som na to
metodou pokus omyl, lebo nikde som sa o tom nedocital...

Nakoniec som to otestoval tvojim programcekom:
> Ci Ti vobec funguje otestujes prgramcekom info.php, ktory obsahuje:
> <?
>  PhpInfo();
> ?>

A chodilo to, predstav si...
> Ak si dosiel az sem si celkom dobry frajer.
                                ^^^^^^^^^^^^

Frajer budem, az to urobim s tych zdrojakov

Vyrobil som si podobny testovaci program, ale pre svoju databazu:
(podla akehosi vzoru)

<?
    mysql_Connect("localhost");
    $result = mysql("test", "select * from adresar");
    $pocet = mysql_NumRows($result);
    echo "V tabulke adresar je $pocet záznamov.";
    echo "<P>";
    $i = 0;
    while ($i<$pocet):
        echo mysql_Result($result, $i, "meno") + " " +
             mysql_Result($result, $i, "priezvisko") + ", " +
             mysql_Result($result, $i, "email") + ", " +
             mysql_Result($result, $i, "narodeny") + "<BR>";
        $i++;
    endwhile;
    mysql_Close();
?>

ale vypisoval same 000000.... Zistil som, ze mu vadilo to  <BR> a tie
pluska.
Ked som to zredukoval len na jeden riadok, fungovalo to, teda vypisovalo
mena...
Prosim Ta, pozri sa na to, kde je chyba.

V tvojom programe nerozumiem tomuto zapisu:
 Konekt na MySQL urobis tymto
>         while($riadok=mysql_fetch_array($vyber))
>         echo $riadok["stanica"]." ".$riadok["new_code"]."<br>";
                                 ^^^^^^^^^^^
				tieto bodky?

Apropo, kde by sa dalo nastudovat nieco o tychto zapisoch???
Maj sa!
--
					Miroslav Oravec
					  mior na psg.sk

"Ja osobne verím, že systém Windows, ako uživateľské rozhranie,
je mŕtvy. Predpokladám to asi tak behom troch, štyroch rokov".
(Greg Bogochwalski - riaditeľ SCO pre východnú Európu a strednú
Áziu, Cebit, Hannover, 1999)