[linux] Apache + PHP3 + MySQL

Cecetka.Robert na zsr.sk Cecetka.Robert na zsr.sk
Středa Říjen 27 08:38:51 CEST 1999

Cauko Mito

Gratulujem k uspesnej instalacii Apache, PHP3 a MySQL.
Instalacia s RPM je jednoduchsia to je holy fakt. Avsak na Internete najdes
tak na 80% programceky, ktore treba najprv prekompilovat a az potom
nainstalovat. Vyhoda je v tom, ze pri kompilacii zistis napr: ktore kniznice
z Perl Ti chybaju, co pri instalacii z RPM mi nezistilo a dlhsie mi trvalo
zistit preco mi nefunguje programcek. Preto ja uprednostnujem instalaciu zo
zdrojovych textov ako s RPM. Samozrejme niekedy sa tomu neda vyhnut. Menusis
sa vobec trapit , ze instalacia zo zdrojovych textov je zlozita. Vo valnej
vacsine je nasledujuci postup.
1.	perl Makefile.pl
2.	make
3.	make test
4.	make install
Samozrejme treba si pozriet subory README resp. INSTALL ci netreba pridat
najake parametre, napr. APACHE ich ma vela.
Nakolko Linux a programy, ktore na nom bezia su oproti ... omnoho
inteligentnejsie, tak sa Ta pocas instalacie opytaju na veci , ktore si
nazadal , ako parametre. Apache to robi.

Co sa tyka PHP tak manual najdes na:
	http://www.kosek.cz/php
	http://frcatel.utc.sk/users/mgx/php/php.html
	http://www.manualy.sk/articles/iweb/

Pan KOSEK vydal aj knihu. Momentalne aj ja ju mam objednanu.

Co sa tyka programceku (riadky som Ti ocisloval, aby si vedel co kde):

	1.	<?
	2.	mysql_Connect("localhost");
	3.	$result = mysql("test", "select * from adresar");
	4.	$pocet = mysql_NumRows($result);
	5.	echo "V tabulke adresar je $pocet záznamov.";
	6.	echo "<P>";
	7.	$i = 0;
	8.	while ($i<$pocet):
	9.		echo mysql_Result($result, $i, "meno") + " " +
	10.		mysql_Result($result, $i, "priezvisko") + ", " +
	11.		mysql_Result($result, $i, "email") + ", " +
	12.		mysql_Result($result, $i, "narodeny") + "<BR>";
	13.		$i++;
	14.	endwhile;
	15.	mysql_Close();
	16.	?>

- chybaju ti riadky pomocou ktorych sa prihlasis na MySQL (autorizujes sa
menom a heslom (heslo je vacsinou prazdne tak zajad "") ) a vyberies si
databazu, s ktorou chces pracovat medzi 2 a 3 riadok
	mysql_Connect("localhost","uzivatel","heslo");
	mysql_select_db("meno_databazy");
- ja namiesto mysql("test", "select * from adresar"); pouzivam
mysql_query("select * from nazov"); a naslednovne namiesto
mysql_Result($result, $i, "meno") pouzivam $riadok=mysql_fetch_array($vyber)
, ktory mi naplna premennu $riadok a potom ku polozke v databaze sa dostanem
$riadok["meno"], $riadok["priezvisko"] a atd.
- a nakoniec retazce sa v PHP spajaju cez bodku t.j.
	9.		echo mysql_Result($result, $i, "meno") . " " .
	10.		mysql_Result($result, $i, "priezvisko") . ", " .
	11.		mysql_Result($result, $i, "email") . ", " .
	12.		mysql_Result($result, $i, "narodeny") . "<BR>";
- a cisto teoreticky by Ti to uz malo fungovat.

Na zaver este pozor na MySQL. Ak si zavedies noveho uzivatela do databazy
mysql a tabulky user nezabudni uzivatelovi povolit pristup do databazy v
tabulke db. Potom je potrebny restart mysql.

Robert