[linux] linux-minidistrubucia

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Středa Říjen 27 16:12:43 CEST 1999

Ahoj,

> Brutalware som si vyskusal a bezi to super. Jednoducho LINUX. Nevie niekto
> ci sa budu dat spistit aj X-ka na dialku.
> Predpokladam, ze staci nastavit DISPLAY s IP, kde som. Cisto teoreticky by
> to malo ist. Samozrejme po prihlaseni sa telnetom na server, na ktorom su
> instalovane. V pripade , ze by to bolo chodive bola by to super vec.
> Zozeniem si disk a idem to vyskusat.

Inak doporucujem pustit XDM na servri a potom:
  X -query server
  (ak sa nemylim, vid man)

> KDO SA PRIDA? Mozme to nazvat Linux Terminal Server.

Podla mna je to priliz narocne na pamat pocitaca.
Samotne Xy zaberu niekolko MB RAM a potom este nejake tie
fonty, ... Ak jej ale mas dost, tak nieje problem.

Ja som ale niekedy uvazoval nad riesenim, ktore by mohlo
slapat na masine s 4 MB RAM (resp. aj na 1 MB 286 s DOSom)
a boli by tam XWindows.

Riesenie je asi nasledovne:
  Na servri si pustite VNC server, v ktorom potom pustite
window manazer a vsetko, co potrebujete na pracu v XWin.
Na klientovi pustite bud VNC pre SVGAlib (existuje tusim
aj jednodisketova minidistribucia s VNC pre SVGAlib),
alebo sa pusti VNC pre VESA SVGA pod DOSom.

Vyhody:
  * klientsky pocitac moze mat zanedbadelne maly vykon
    (staci 286 s nejakou videokartou podla narocnosti pouzivatela,
    resp. pre pouzitie na cistom linuxe 386/4MB RAM)

Nevyhody:
  * Server musi byt o to vykonnejsi, kolko sme ubrali pri klientovi. :-(
  * Pomerne pomala komunikacia (podla typu siete).

Ak to budete niekto skusat, tak sa mi potom ozvite,
ze ci je to priechodne riesenie a ze co to zvlada.

			Cau.
						SAL