[linux] mala distr. na WinNT

Peter Ivanyi ivanyi na internet.sk
Neděle Říjen 31 19:46:18 CET 1999

On Fri, 29 Oct, 1999 at 14:55:06 +0200, Stanislav Poljovka wrote:

> otazku. Existuje nejaka mala distribucia do cca 80MB a menej pod Windows
> NT (funkcne win-aplikacia), lebo v praci su NT-cka primarny OS a nemam
> dostatok miesta na disku,
> aby som si nainstaloval na samostatnu particiu.

No ci existuje ako nativna aplikacia windowsu, touto otazkov by bolo
asi najlepsie sa obratit priamo na MS :-)

> A co by som pozadoval od takej distribucie?
> 	- textova konzola (nie Xwindows),
> 	- kompilator C-cka (gcc resp. g++),
> 	- textove editory - vi, joe,
> 	- ...

Linux je iba kernel a zakladne pouzivane programy su vacsinou z dielne
GNU. Nakolko vela programov je portovana na hodne platforiem
(funkcnost je vsak samozrejme limitovana funkcnostou pouziteho
OS), tak si staci stiahnut pozadovane programy pre svoju/adminovu
oblubenu platformu zo siete. Odkazy urcite budu na www.gnu.org.
Niektore najzakladnejsie pre okna su napr. na
ftp://sunsite.uakom.sk/pub/simtelnet/gnu/djgpp.

Este by mozno do uvahy pripadal komercny wmware (s funkcnym demom).

> A co este naviac?
> 	- moznost vyberu balikov na instalovanie (pocas instalacie),
> 	- moznost doinstalovat (popripade dokompilovat) ine baliky,

Limit 80MB, balickovac a este cele vyvojove prostredie?
U mna ma len databaza pre rpm cez 12MB (nekompletny RH6.1 momentalne
este bez balickov cakajucich na instalaciu). Moznost doinstalovania
inych balickov snad bude vzdy existovat, ak nahodou cely OS nebude
umiestneny na nejakom read-only mediu.

> 	- konekt na NTFS resp. FAT (kedze sme pod NT-ckami),

Asi bol mysleny pristup k fs. Pristup k FAT16|32 je uz dlhsiu dobu
podporovany, k NTFS iba pre citanie - teda pokial clovek nie je
kaskader (treba iba nastavit podporu pri kompilacii kernelu).

> PS: Prosim Vas, nemam zaujem o WinLinux 2000 (nemoznost vyberu balikov,
> Xwindows, ..)

Skusal som, prave bol sucastou PCWORLDu. V skutocnosti sa autorom
podaril uplny opak toho, co proklamovali, teda oni tvrdili nieco
v zmysle, ze distribucia prebera vyhody z obidvoch systemov...
Na druhej strane sa da samozrejme osekat, a pouzit iba potrebne
veci a urobit si z toho trebars spominanu 80 MB distribuciu.

Peter