[linux] xserver, mountovanie CDrom

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Pátek Září 3 08:55:08 CEST 1999

Ahoj,

On Thu, 2 Sep 1999, [ISO-8859-2] Martin Hablák wrote:

> 	ako nakonfigurovat xserver tak aby ked spusti xserver napr. root
> aby som sa ja ako obyc user mohol napojit na xserver. Jednoducho aby som
> mohol spustit xwindows aj ked uz jeden mam spusteny.  Toto by som chcel
> aby islo aj cez telnet.

Takze pekne zaradom. Neviem co presne chces, ale:

1. Ak chces spustit druhy xserver, tak to mozes spravit ako
   obycajny pouzivatel prikazom:
     startx -- :1
   treti potom podobne :2, ...
   Otvori sa na ALT+F8, ALT+F9 (podla toho, ktore najde volne).

2. Ak to chces pustat cez telnet, tak to je nieco ine.
   Ak to pustis cez telnet, tak Xserver sa sice pusti,
   ale nie na masine, odkial si prihlaseny, ale tam,
   kde si zadal prikaz, takze Ti to asi na nic nebude.

   Ak by si sa chcel napojit na vzdialeny xserver, tak
   doporucujem spustit na servri nejaky xdm (x display manager).
   Potom sa na neho napojis prikazom
     X -query nazov_pocitaca

   Xserver v ziadnom pripade nemozes pustat cez siet
   (vinimkou je asi len VNC), pretoze potrebujes
   mat priamy pristup na hardware.

   Ine je to ale s x aplikaciami, ktore mozes kludne pustat
   aj na velmi vzdialene stroje. SSH napr. automaticky
   vytvara kryptovany tunel, cez ktory tieto aplikacie funguju.

				Cau.
						SAL