[linux] VideoCD player

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Čtvrtek Září 16 15:17:42 CEST 1999

Ahoj,

  Posielam tu odpoved na niekolko mailov s podobnym subjectom.

On Thu, 16 Sep 1999, Account for security wrote:

> Ma niekto nejaky VideoCD/MPEG player? Skusal som uz mtv, ale nemal som
> zvuk (v X perfektne ide zvuk aj s esound).

Ak pouzivas esound daemon, tak mtv nema priamu podporu
pre esd. Na jeho spustanie musis pouzit prikaz:
  esddsp mtv

> Account for security wrote:
> Ja ho mam a ide my ale neviem mu nastavit nejaky buffering lebo potom to
> bez toho seka a uz som sa dnes na to pytal. Nemas s tym skusenost ? zvuk
> treba povolit. ked mas to graficke ovladanie tak tam sa zvuk vypne po 30
> sekundach ale z prikazove hriadku programom mtvp: ukazka ako sa to
spusta:
> mtvp vcd:1 -df -a1 -s0  to ide a treba to nastavit prepinacom -ax, kde x
> je kvalita zvuku od 0 po 2.

Niekedy som este mal video, ktore malo nahraty len jeden kanal
a druhy bol uplne tichy. Default prehrava iba lavy kanal
a ak je zvuk v pravom, tak ho nebudes pocut.
Pouzi este parameter -ac0 (stereo).

> Ale ja som nerozbheol fullscreen. Viem ze
> treba dopysat nieco do X86Config ale neslo mi to skus mi poradit....

  Na fullscreen potrebujes XServer, ktory podporuje DGA extensions.
Teraz ho uz podporuje vacsina verzii XFree86 (asi 3.3.X a vyssie).
Komercne xservre to vraj nemaju.
Dalej to potrebujes spustat ako root, resp. to musis
mat aspon suidnute.

> Niekto dalsi wrote: :)
> mna by tiez zaujimal nejaky FREE mpeg player
> lebo mtv chcel registrovat
> a ja nemienim platit za take haluze

mtvp (ako uz bolo spominane) je tusim free. Necital som
podrobne licenciu, ale myslim, ze jeho pouzivaniu doma
nic nebrani.

			Cau.
					SAL