[linux] PPP server a routovanie

Mario Letko letko na ns.slovkaufring.sk
Středa Září 22 11:35:40 CEST 1999

On Wed, 22 Sep 1999, Stefan Zgebura wrote:

> Linuxaci,
> podarilo sa mi  ciastocne spojazdnit ppp server  na RH6.0 , kernel
> 2.2.5-15.
> Ale po vytoceni cisla sa overi heslo a windovse napise ze su pripojeny .

Hmm, co to znamena pripojeny?
Priradi ti korektne IP na rozhranie ppp0(x)?
(resp. si si isty, ze mas pppd naozaj dobre nadstavene?)

> Ale neda sa pingnut ziadny iny stroj iba ppp server .A naopak ak z ppp
> servera pingnem na klienta tak to ide ,ale zo ziadnej inej
>  masiny z vnutornej siete nie.
> Podla informacii z archivu som nasiel ze moze byt problem z routovanim.
> Preto som zmenil FORWARD_IPV4="false" na "yes". Pri starte vypisuje
> Enable FORWARD_IPV4. Demon routed taktiez funguje. PPP server ma
> gateway v LAN na cisco router.
> Co treba urobit aby to fungovalo.

Mozno bude stacit maskarada (ak si na nu zabudol):

/sbin/ipchains -P forward DENY
/sbin/ipchains -A forward -s vase_cislo_lokalnej_siete/vasa_maska -j MASQ

Ak to bolo iba v tomto, daj si napriklad do /etc/rc.d/rc.local, aby sa ti
to inicializovalo po kazdom reboote.

BTW, IP-Masquerade-HOWTO...

Mario
letko na ns.slovkaufring.sk