[linux] diald

Jarry guru jarry na gmx.net
Pátek Září 24 14:04:43 CEST 1999

Milan.M.Musec na OPE.shell.com wrote:

> Mam taky mensi problem z diald. Potrebujem, aby sa linux automaticky
> konektol ces isp na inet pri poziadavke mimo lokalnej siete. pppd mi
> funguje
> spoji sa a vsetko ide len by som to potreboval aby sa to robilo
> automaticky.

Presne od toho diald je :-)

> Mozno je zadrhel niekde v maskarade ktoru pouzivam.

Pochybujem. Ak ti funguje s pppd nahodenym "rucne", musi fungovat
aj s diald

> Ale ked mi funguje pppd
> a ja potom pouzijem presne tie iste (z malymi upravami) options do
> diald.conf tak mi diald nic nespravi.

Mohol si pribalit diald.conf (rad by som videl tie male upravy)

> Diald sa spusta pri bootovani. Vytvori
> sl0 a potom nastavim default route na sl0.

Onuo, nemusis nastavovat defaultroute, diald si ho nastavi sam!
V diald.conf by si MAL mat riadok "defaultroute"!

> No a ked poslem nieco mimo siete
> tak diald nie a nie nadviazat spojenie.

Asi to bude tymi zmatkami s defaultroute. Ked diald demon nabehne,
nastavi sam defaultroute na virtualne sl0, a tam "pocuva". Ak
tam nejaky paket smeruje, vytvori ppp0 a presmeruje vsetko na
ppp0. BTW, mas dufam jadro skompilovane s podporou ppp aj slip.

> Ked som mal RH50 tam
> existovala taka vec ako request-route co bol script ktory sa spustal
> ked nenasiel v route tabulke kam ma poslat packet.

Tento skript s diald vobec nepotrebujes. Ked su spravne nastavene
konfiguraky pre diald (/etc/diald.conf, /etc/diald/connect a
/usr/lib/diald/standard.filter), diald funguje.

Jarry

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net