[linux] IMG subory

Matej Kovac matej na pobox.sk
Pátek Září 24 21:01:26 CEST 1999

behan wrote:

> Malicka otazocka do plena (dufam ze ju pochopite;-):
> Cim, a ako sa vytvaraju .img subory, take ako sa pouzivaju na pri instalaci
> RedHatu.

pod unixom neexistuje typ suboru v zmysle win.  mozes teda mat img ktory
je vo vnutri mp3, a zahrat si ho.  ale predpokladam ze to je jasne,
tagze k tym redhat img: kedze img je skratka od image, jedna sa o obraz
niecoho - tu konkretne o obraz diskety. ten sa vytvori prikazom 'dd
if=/dev/fd[01] of=mydriverdisc.img' a na disketu sa da prasknut rovnako,
len vymenis if<->of. takyto img je dobre skomprimovat, kedze disketa
nemusi byt cela  zaplnena a img by mal vzdy 1.44 mb i ked 75% by boli
nuly. tu ma napada ze pred vytvaranim image nejakej rescue diskety by
bolo asi dobre najskor image ktory pripravujes inicializovat na same
nuly, ze :-)))

--
Matej Kovac
matej na pobox.sk