[linux] systemovy cas (+apmd)

carcass carcass na gmx.net
Neděle Září 26 16:35:32 CEST 1999

On Pi, 24 sep 1999 Dado Jan wrote:
> Ked to bootuje malo by to mat presny cas. Ten je z hardwaru. Potom sa
> nastavy timezone, a tak sa ti to o dve hodiny posunie, kedze prepoklada,
> ze cas mas v GMT. Potom vsak pride toto:
> Sep 23 16:53:44 jano date: Thu Sep 23 16:53:44 CEST 1999
> Sep 23 16:53:44 jano rc.sysinit: Setting clock : Thu Sep 23 16:53:44 CEST
> a zas je to vsetko v poriadku.
> Takze lepsie ako bootlog by bola nejaka evidencia zmeneneho stavu.

... bohuzial, nikde som nic nenasiel. S casovymi zonami a DST by to
nemalo suvisiet - tri mesiace mi to islo v poriadku a potom
to zacalo blbnut - a ja som s casovymi zonami nic nemenil.
A navyse, ten cas sa vacsinou posunie o 2 hodiny dopredu az po
priblizne hodine a pol po nabootovani. Keby to suviselo s casovymi
zonami, mal by sa ten cas posunut este pri bootovani, nie ?
Este aby som to upresnil - napr. 11.00 nabootujem Linux -
vsetko v poriadku, spustim si X s KDE, pozriem sa na cas - je v
poriadku. Po hodinke "prace" s Linuxom sa pozriem na hodiny - este
stale je to v poriadku. Potom na ten cas vacsinou zabudnem a ked sa
po nejakej pol hodinke pozriem - uz je posunuty o dve hodiny dopredu.
Tak si spustim terminal, dam "hwclock -s" , v KDE dam Spustit
Znova Panel - a cas je zase spravny .  Nie je to ani chyba Panelu,
pretoze aj xclock zobrazi systemovy cas posunuty o dve hodiny...

> Z toho co si poslal vyzera vsetko ok... Az na ten posledny riadok, ale ten
> asi tiez je v poriadku... co si presne spravil, ze apmd papuluje?

...zapol som ho ;)))
V BIOSe som mal najskor APM vypnute - potom som ho zapol a nastavil
som aby spustal pri starte aj apmd. S APM nemam ziadne skusenosti a
stacilo mi ked pri bootovani bolo pri apmd zelenym  [ OK ]
Tomu ostatnemu okolo apmd som moc nevenoval pozornost...

> 					Jano

S pozdravom
--

			carcass