[linux] Re: [linux] Padajúci Linux :-((

Peter Surda psurda na byte.at
Úterý Srpen 8 16:45:34 CEST 2000

On Tue, Aug 08, 2000 at 04:25:16PM +0200, Michal Vadila wrote:
> V poslednej dobe (s najväčšou pravdepodobnosťou od doby keď som si
> upgradol na RH 6.2 alebo na kernel 2.2.16) sa mi pomerne často stáva, že
> mi úplne vytuhne Linux. Prebieha mi to asi takto, že ak sa prepnem na
> nejakú konzolu kde ešte nie som prihlásený, zadám užívateľské meno, heslo
> (obidve sú správne) - objaví sa Last login atd. a to je vsetko. Nepomáha
> ani prepnutie na inu konzolu, ani nič iné. Všetky procesy ktoré bežali
> normálne pokračujú, problém je v tom, že žiadny nový proces sa
> nespustí. Dokonca vytuhne aj shutdown, reboot, ctrl+alt+delete.
Teda da sa napr. pingat? A da sa teda na inu konzolu prepnut alebo nie? Ked
nieco z toho ide, moze to byt napr. diskom resp. nejakou inou komponentou. Na
druhej strane to moze byt teoreticky tym ze je naalokovane prilis vela pamati.

Ono totiz login a shutdown su userspace a ping/chvt kernel-space. Takze ked
kernel ide ale user nie, je to zrejme jedno z horeuvedenych. Ked nejde ani
kernel, je to zrejme blbym popripade zle nakonfigurovanym hw alebo neznamy
bug.

Odporucam:
- skusit co vsetko ide a co nie
- skusit s inymi jadrami
- skusit s inymi linuxami (napr. tomsrtbt, to nemusis instalovat)
- skusit s inym OS.
- skusit vymenit niektore HW komponenty.
- skusit debugovat jadro.
- a vylucovaciou metodou najst vinnika.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103, +4369910964300

--
            Secret hacker rule #11: hackers read manuals.